Internetowy kurs Akademii twórców YouTube “Budowanie zaangażowania widzów”

piątek, 20 marca 2015 | 15:22

Labels:


Chcesz wiedzieć jak najlepsi użytkownicy YouTube zmieniają widzów w wiernych fanów? Zapisz się na bezpłatny 2-tygodniowy kurs online Akademii twórców YouTube "Budowanie zaangażowania widzów".

Pierwszy tydzień kursu (16-22 marca) już się kończy i poświęcony był budowaniu trwałych relacji z widzami i świadomemu korzystaniu z danych demograficznych oraz informacji o preferencjach widzów.
W drugim tygodniu (23-29 marca) dowiesz się, dlaczego warto docierać do potencjalnych fanów poza YouTube i czego można się dowiedzieć o subskrybentach z YouTube Analytics.

By zapisać się, wystarczy wypełnić formularz.

Do zobaczenia na kursie!

Produkcja filmów na YouTube - kurs online

wtorek, 4 listopada 2014 | 18:09

Labels:

Serdecznie zapraszamy na nową serię kursów online z produkcji filmów wideo prowadzonych w języku polskim przez profesjonalnego operatora obrazu. Zaczynając od 13 listopada poprowadzimy cztery tygodniowe warsztaty.
Wystarczy, że przyłączysz się do sesji na żywo, by posłuchać porad eksperta, które pomogą Ci w tworzeniu lepszych materiałów wideo.

Wszystkie sesje na żywo będą dostępne na kanale YouTube Creator Academy (https://www.youtube.com/user/creatoracademy) - subskrybuj nasz kanał, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś!

Seria kursów obejmie następujące tematy: 
13 listopada - Kamera i dźwięk: podstawy filmowania i obsługi kamer oraz zasady nagrywania dźwięku.
20 listopada - Podstawy oświetlenia: wprowadzenie do oświetlania planu, osób i dekoracji w różnych kluczach oświetleniowych.
27 listopada - Kinematografia: bardziej zaawansowane zasady kręcenia ładnie wyglądających filmów.
4 grudnia - Oszczędna produkcja: jak tworzyć wysokiej jakości filmy wideo z ograniczonym budżetem.

Jeśli weźmiesz udział we wszystkich sesjach, otrzymasz potwierdzenie ukończenia kursu produkcji filmów wideo.

Zarejestruj się teraz wypełniając poniższy formularz, a my prześlemy Ci dalsze szczegóły.

Do zobaczenia!

Internetowy kurs Akademii twórców YouTube “Budowanie odbiorców”

czwartek, 16 października 2014 | 12:28

Labels:

Crosspost z Blog Google Polska.

Masz własny kanał na YouTube i chcesz mieć jeszcze więcej fanów? Sięgnij po narzędzia i strategie, którymi zachęcisz ich do odwiedzenia kanału i sprawisz, że będą chcieli wracać!

Podczas kursu online prowadzonego przez Akademię twórców YouTube dowiesz się, jak zdobyć nowych odbiorców, zoptymalizować swój kanał, stworzyć atrakcyjną markę, a także nauczysz się jak skutecznie korzystać z różnych funkcji YouTube. To jedyna w swoim rodzaju okazja, żeby nawiązać kontakt z innymi twórcami, a jednocześnie poznać nowe możliwości, narzędzia i strategie optymalizacji kanału. 

Kurs “Budowanie odbiorców” będzie trwał od 20 do 31 października 2014. By zapisać się, wystarczy wypełnić ten formularz.

Do zobaczenia na kursie!

Działaj skuteczniej dzięki uproszczonym eksperymentom A/B

środa, 4 czerwca 2014 | 17:15

Labels:

Testy A/B to jeden z najskuteczniejszych sposobów, by w pełni wykorzystać potencjał jednostek reklamowych. W ubiegłym roku wprowadziliśmy eksperymenty AdSense, by ułatwić stosowanie testów A/B do jednostek reklamowych. Od dzisiaj można optymalizować całe konto za pomocą eksperymentów AdSense, które są dostępne także dla ustawień na poziomie konta.

Dzięki eksperymentom AdSense można szybko przeprowadzić i przeanalizować eksperymenty A/B. Nie trzeba nic zmieniać w reklamach ani w kodzie strony. Funkcja ta ułatwia skonfigurowanie ustawień reklamy tak, by była jak najskuteczniejsza. Testy A/B na poziomie konta umożliwiają porównanie skuteczności ustawień na poziomie konta, np. blokowania kategorii ogólnych lub kontrowersyjnych albo blokowania wyświetlania reklam.

Jeśli nie korzystasz jeszcze z eksperymentów AdSense, by przeprowadzać testy A/B w witrynie, zachęcamy do ich wypróbowania. Sprawdzisz w ten sposób, czy w pełni wykorzystujesz potencjał swojego konta i jednostek reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w naszym Centrum Pomocy. Chętnie poznamy Twoją opinię. Podziel się nią z nami na stronie AdSense w Google+.

Nowy wygląd reklam tekstowych w sieci reklamowej Google

środa, 21 maja 2014 | 11:59

Labels:

Użytkownicy coraz częściej wyświetlają treści internetowe na ekranach różnych urządzeń. Dlatego postanowiliśmy zmienić wygląd naszych reklam tekstowych, aby poprawić ich skuteczność i sprawić, by były bardziej spójne i czytelne, gdziekolwiek są wyświetlane.

Stworzyliśmy nowe reklamy tekstowe z myślą o czytelności na wszystkich urządzeniach, na których się wyświetlają. Wprowadziliśmy nową domyślną paletę kolorów niebieskiego i szarego, dzięki czemu reklamy powinny być przyjemniejsze w odbiorze. Zmieniliśmy także domyślną czcionkę na Roboto, która została zaprojektowana tak, aby była bardziej czytelna na urządzeniach przenośnych i komputerach. Dzięki temu dopasowaliśmy czcionkę reklam tekstowych do czcionki treści internetowych na Androidzie.


160 x 600 (w różnych reklamach)

Poprawiliśmy też przycisk wezwania do działania w reklamach. Rozmiar obszaru dotyku oraz jego pozycja są teraz bardziej przyjazne dla użytkownika na wszystkich urządzeniach.



468 x 60



300 x 250

Kiedy zobaczysz już nasze nowe reklamy tekstowe, podziel się z nami swoją opinią na stronie AdSense w Google+.

Nowe funkcje Centrum oceny reklam zapewniają oszczędność czasu i lepszą kontrolę nad reklamami

środa, 30 kwietnia 2014 | 11:43

Labels:

Wydawcy często proszą nas, by mogli kontrolować wyświetlane reklamy i mieli dostęp do informacji na ich temat. Wielu z Was korzysta już z Centrum oceny reklam, by je sprawdzać i kontrolować. Od dziś możecie stosować nowe funkcje, które pozwolą oszczędzić czas i usprawnić proces oceny.

Nie musicie już tracić czasu na ocenianie dwa razy tej samej reklamy. Teraz możecie zobaczyć, które zostały już ocenione, zaznaczając pole wyboru „Pokaż sprawdzone reklamy” w prawym górnym rogu Centrum oceny reklam.

Funkcja „Pokaż sprawdzone reklamy"

Widżet rozmiaru reklamy to kolejna nowa opcja, która ułatwia sprawdzanie reklam – pozwala je filtrować według rozmiaru. Jeśli na przykład chcecie ocenić na swojej stronie tylko banery, można je łatwo i szybko znaleźć. Ciągle pracujemy nad optymalizacją tej funkcji, co oznacza, że widżet może nie wykryć od razu każdej reklamy danego rozmiaru, ale wyszuka większość z nich.

Nowy widżet rozmiaru reklam

Większą kontrolę uzyskacie też dzięki ulepszonej funkcji reklam pokrewnych. W ciągu najbliższych kilku dni funkcja ta zacznie identyfikować reklamy zawierające takie samo logo i łączyć je w grupę, którą będziecie mogli zablokować lub wyświetlać w swojej witrynie. Ta funkcja obejmie też reklamy zawierające taki sam film.

I jeszcze jedna dobra wiadomość: zmodernizowaliśmy Centrum oceny reklam – zupełnie nowy interfejs użytkownika zapewnia szybką i łatwą nawigację. Wypróbujcie te nowe funkcje już dziś. Ciągle staramy się ulepszać to narzędzie, aby było dla Was jak najbardziej użyteczne – zachęcamy więc, abyście informowali nas na stronie AdSense w Google+, jakie inne funkcje byłyby dla Was przydatne.

Najczęstsze pytania o Google Analytics

poniedziałek, 24 marca 2014 | 17:13

Labels:

W ciągu ostatnich tygodni w serii postów o Google Analytics pokazaliśmy, jak rozwijać działalność, optymalizować obecność swojej witryny na urządzeniach mobilnych, zwiększyć lojalność użytkowników i poprawić ich komfort dzięki Google Analytics.

Zapoznaj się z materiałami pomocy, w których znajdziesz dodatkowe informacje na każdy poruszony temat:

1. Dlaczego warto zintegrować konta AdSense i Analytics?
2. Jak połączyć konto AdSense z kontem Analytics?
3. Jakie nowe dane będą widoczne po połączeniu kont AdSense i Analytics?
4. W jaki sposób Analytics pomoże mi zwiększyć skuteczność AdSense?
5. Z czego mogą wynikać rozbieżności między danymi AdSense i Analytics?
6. Co to jest Universal Analytics i jakie ma zalety?
7. Czym są raporty danych demograficznych i zainteresowań w Google Analytics? 
8. Jak mogę udostępnić dane ekspertowi ds. kont, by uzyskać wskazówki na temat optymalizacji?

Zwiększ liczbę konwersji dzięki informacjom z Google Analytics, post 5 z 5

środa, 5 marca 2014 | 11:28

Labels:

Witamy w ostatniej części cyklu postów poświęconych Google Analytics. Skupimy się dziś na tym, jak zwiększyć liczbę konwersji w witrynie za pomocą odpowiednich raportów Analytics. Dla wydawców e-commerce bardzo istotna jest dogłębna analiza tego, co stymuluje wzrost liczby konwersji w witrynie. Dzięki temu możesz poznać ważne czynniki, np. zamierzenia odbiorców i najlepsze obszary do inwestowania w reklamy. Z poniższych raportów możesz dowiedzieć się, jak obliczać wartość stron, śledzić konwersje i uzyskiwać wgląd w zamierzenia użytkowników.

1. Oblicz wartość stron, by dowiedzieć się, które przynoszą konwersje i przychody


Wartość strony to liczba pokazująca, które strony w witrynie przynoszą konwersje i przychody. Strony o dużej wartości mają większy wpływ na pomyślne funkcjonowanie witryny niż strony mniej wartościowe. Na przykład wydawcy e-commerce zauważają zwykle, że najcenniejsze w ich witrynach są strony płatności za zamówienie. Ma to sens, ponieważ każdy użytkownik musi wyświetlić stronę płatności, zanim dokona konwersji. Poszukaj stron o dużym natężeniu ruchu (dużej liczbie odsłon), ale o małej wartości. Dlaczego nie wspomagają one konwersji? Czy byłoby to możliwe? Aby odpowiedzieć na takie pytania, najpierw sprawdź kolumnę Wartość strony w raporcie Zawartość witryny > Wszystkie strony.

2. Korzystaj z raportu Ścieżki wielokanałowe, by lepiej śledzić konwersje

Raport Ścieżki wielokanałowe w Google Analytics daje wgląd w interakcje między różnymi mediami cyfrowymi i pokazuje, jak kanały te współdziałają przy zwiększaniu sprzedaży i liczby konwersji. Pomaga on również podejmować najistotniejsze decyzje marketingowe w zakresie inwestycji w reklamę na poziomie ogólnym (np. w jakich kanałach publikować reklamy) i szczegółowym (np. jakie wybrać słowa kluczowe i miejsca docelowe reklam). Raporty Ścieżki wielokanałowe znajdziesz w Google Analytics w sekcji Konwersje.

3. Poznaj zamierzenia użytkowników dzięki raportowi Wyszukiwanie w witrynie

Dostępny w Google Analytics raport Wyszukiwanie w witrynie dostarcza wszechstronnych danych o sposobie korzystania przez użytkowników z wyszukiwarki w witrynie. Możesz dowiedzieć się z niego, jak wyglądały początkowe wyszukiwania, a jak ich zawężenia, jakie są tendencje wyszukiwania, z poziomu których stron następowało wyszukiwanie i dokąd prowadziło oraz jaki jest związek wyszukiwań z konwersjami. Monitorując, jak użytkownicy korzystają z pola wyszukiwania w witrynie, możesz uzyskać istotne informacje o ich zamierzeniach. Raporty Wyszukiwanie w witrynie znajdziesz w Google Analytics w sekcji Zachowanie. Jeśli nie stosujesz jeszcze w swojej witrynie pola wyszukiwania, zainteresuj się narzędziem Twoja wyszukiwarka Google.

Aby ułatwić Ci poznanie wartości stron i liczby konwersji, przygotowaliśmy do pobrania niestandardowy panel informacyjny służący do oceny treści (Content Evaluation Dashboard). Gdy go pobierzesz, wskaż tylko profil do zaimportowania. Możesz korzystać z tego panelu w dowolnej chwili, klikając kartę „Dostosowanie”.

Na tym kończy się nasz cykl postów poświęconych Google Analytics. Dziękujemy za ich lekturę przez ostatnie pięć tygodni – mamy nadzieję, że zalecane raporty i niestandardowe panele informacyjne okazały się przydatne.



Informacje dodatkowe
Wyzwanie na 10-lecie AdSense – Hangout nadawany na żywo w Google Analytics
Jak utworzyć konto Analytics
Jak połączyć konta AdSense i Analytics
Jak edytować ustawienia udostępniania danych pod kątem ukierunkowanych zaleceń
Jak poznawać tendencje i statystyki AdSense za pomocą Analytics

Popraw komfort użytkowników dzięki Google Analytics, post 4 z 5

środa, 26 lutego 2014 | 10:48

Labels:

Witamy w czwartej odsłonie cyklu postów poświęconych Analytics. Dzisiaj dowiesz się, jak za pomocą Google Analytics polepszyć komfort użytkowników. W Google Analytics znajdziesz informacje, które pozwolą Ci sprawdzić aktualny poziom komfortu użytkowników oraz wpływ, jaki na natężenie ruchu w witrynie wywierają media społecznościowe. Z opisanych poniżej raportów możesz dowiedzieć się, dlaczego szybkość działania witryny jest ważna dla poprawy komfortu użytkowników, jak znaleźć strony przynoszące największe przychody z AdSense oraz jak dopracować strategię w zakresie mediów społecznościowych, mierząc ich wpływ na cele witryny.

1. Popraw komfort użytkowników, zwiększając szybkość działania witryny


Szybsze wczytywanie stron zwiększa komfort użytkowników i liczbę konwersji. Dostępny w Google Analytics raport Szybkość witryny dostarcza szczegółowych danych o prędkości działania stron witryny z perspektywy użytkowników. Czas wczytywania stron wyraźnie krótszy od typowej średniej może wyróżnić witrynę na tle konkurencji. Analizuj i przyspieszaj działanie swojej witryny za pomocą narzędzi PageSpeed oraz sprawdzaj wyniki wprowadzanych optymalizacji w raportach Szybkość witryny.

2. Użyj raportu Strony AdSense, żeby zobaczyć, na których stronach zarabiasz najwięcej

Z raportu Strony AdSense możesz dowiedzieć się, które strony Twojej witryny mają największy udział w przychodach z AdSense. Opierając się na analizie zawartych w nim danych, możesz powielać udane rozwiązania z najskuteczniejszych stron w innych częściach witryny.

3. Użyj raportu źródeł odwiedzin z sieci społecznościowych do optymalizacji strategii w zakresie mediów społecznościowych










Szum medialny wywołany w sieciach społecznościowych wokół własnej witryny jest dla wielu wydawców bardzo ważny, ponieważ w ten sposób zdobywają odbiorców oraz utrzymują ich lojalność i zaangażowanie. Raporty społecznościowe w Google Analytics pomagają mierzyć wpływ mediów społecznościowych na Twoje cele biznesowe i liczbę konwersji. Korzystając z takiego raportu, możesz: monitorować liczbę użytkowników, którzy trafili do Twojej witryny z kanałów mediów społecznościowych; mierzyć wartość tych kanałów poprzez śledzenie konwersji i przychodów z AdSense; sprawdzać, jak opublikowane przez Ciebie treści są udostępniane w sieciach społecznościowych. Raporty społecznościowe znajdziesz w Google Analytics w sekcji Pozyskiwanie.

Aby pomóc Ci analizować wrażenia użytkowników Twojej witryny, przygotowaliśmy do pobrania niestandardowe panele informacyjne o sieciach społecznościowych (Social Dashboard) i szybkości działania witryny (Site Speed Dashboard). Gdy je pobierzesz, wskaż tylko profil do zaimportowania. Możesz korzystać z tych paneli w dowolnej chwili, klikając „Panele informacyjne” na karcie Raportowanie na koncie Analytics. Jeśli nie masz jeszcze włączonych ustawień udostępniania danych specjalistom ds. konta w Analytics oraz otrzymywania powiadomień z sugestiami dotyczącymi pomocy i skuteczności na koncie AdSense, zrób to, by dostawać ukierunkowane wskazówki optymalizacyjne.

Zapraszamy na bloga w przyszłą środę. Opublikujemy wtedy ostatnią część tego cyklu, w której omówimy, jak zwiększać liczbę konwersji w witrynie za pomocą Google Analytics.

Zwiększ lojalność użytkowników dzięki Google Analytics, post 3 z 5

środa, 19 lutego 2014 | 15:21

Labels:

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, poznanie, jak bardzo zaangażowani są użytkownicy i jak korzystają z witryny, jest kwestią kluczową. Z poniższych wskazówek dowiesz się, jak używać Analytics do zobrazowania interakcji użytkowników z witryną oraz dlaczego dane o zaangażowaniu i lojalności mają tak duże znaczenie.

1. Użyj Analytics w treści strony, by sprawdzić, jak użytkownicy korzystają z witryny


Funkcja Analytics w treści strony dostarcza danych o klikalności w kontekście Twojej witryny i jest bardzo skutecznym narzędziem do wizualizacji sposobu interakcji użytkowników ze stronami internetowymi. Dzięki niej możesz odpowiedzieć na pytania typu „Czy moi użytkownicy widzą treści, które chcę im pokazać?” lub „Czy moi użytkownicy znajdują na stronie to, czego szukają?”. Funkcja ta pomaga też dobrać najlepszą lokalizację dla jednostek reklamowych. Analytics w treści strony znajdziesz na karcie Raportowanie w sekcji „Zachowanie”.

2. Korzystaj z raportów na żywo (tworzonych w czasie rzeczywistym) do monitorowania bieżącej aktywności użytkowników

Raporty na żywo umożliwiają monitorowanie działań podejmowanych aktualnie przez użytkowników w Twojej witrynie. Za ich pomocą możesz przeanalizować reakcje swoich systemów, np. kiedy prowadzisz kampanię e-mailową czy podejmujesz działania marketingowe o krótkotrwałym charakterze. Raporty te wyświetlają powiadomienia o nowych lub szczególnych zjawiskach, takich jak nagły wzrost natężenia ruchu w witrynie. Mogą one też służyć do pomiaru bezpośredniego wpływu mediów społecznościowych.

3. Zwiększ zaangażowanie użytkowników w witrynę i ich lojalność wobec niej

Google Analytics udostępnia raporty o zachowaniach, które ilustrują aspekty działań użytkowników związane z zaangażowaniem i lojalnością. Z raportu Częstotliwość wizyt możesz dowiedzieć się, na ile użytkownicy są zainteresowani Twoją witryną. Jest to określane na podstawie częstotliwości odwiedzin i długości czasu między kolejnymi wizytami. Jeśli użytkownicy nie wracają do witryny po jednokrotnych odwiedzinach, możesz wnioskować, że jej zawartość i wygląd nie są wystarczająco atrakcyjne lub trudno się po niej poruszać. Na karcie Raportowanie w sekcji Odbiorcy dostępne są też inne przydatne raporty, np. Nowi a powracający czy Zaangażowanie. Bardziej szczegółowe informacje o sposobie interakcji użytkowników z konkretnymi stronami witryny możesz uzyskać, korzystając z „metody śledzenia zdarzeń”, którą Justin Cutroni, propagator Google Analytics, przedstawił na swoim blogu. Posłużył się nią do sprawdzenia, które jego artykuły zostały faktycznie przeczytane.

Przygotowaliśmy do pobrania niestandardowy panel informacyjny o zaangażowaniu i zarabianiu (Engagement & Monetization Dashboard). Gdy go pobierzesz, wskaż tylko profil do zaimportowania. Możesz korzystać z tego panelu w dowolnej chwili, klikając „Panele informacyjne” na karcie Raportowanie na koncie Analytics. Dla przypomnienia: po połączeniu kont AdSense i Analytics nie zapomnij włączyć ustawień udostępniania danych specjalistom ds. konta w Analytics oraz otrzymywania powiadomień z sugestiami dotyczącymi pomocy i skuteczności na koncie AdSense.

Za tydzień w naszej serii postów skupimy się na polepszaniu komfortu użytkowników za pomocą Google Analytics.