Najczęstsze pytania o Google Analytics

poniedziałek, 24 marca 2014 | 17:13

Labels:

W ciągu ostatnich tygodni w serii postów o Google Analytics pokazaliśmy, jak rozwijać działalność, optymalizować obecność swojej witryny na urządzeniach mobilnych, zwiększyć lojalność użytkowników i poprawić ich komfort dzięki Google Analytics.

Zapoznaj się z materiałami pomocy, w których znajdziesz dodatkowe informacje na każdy poruszony temat:

1. Dlaczego warto zintegrować konta AdSense i Analytics?
2. Jak połączyć konto AdSense z kontem Analytics?
3. Jakie nowe dane będą widoczne po połączeniu kont AdSense i Analytics?
4. W jaki sposób Analytics pomoże mi zwiększyć skuteczność AdSense?
5. Z czego mogą wynikać rozbieżności między danymi AdSense i Analytics?
6. Co to jest Universal Analytics i jakie ma zalety?
7. Czym są raporty danych demograficznych i zainteresowań w Google Analytics? 
8. Jak mogę udostępnić dane ekspertowi ds. kont, by uzyskać wskazówki na temat optymalizacji?

Zwiększ liczbę konwersji dzięki informacjom z Google Analytics, post 5 z 5

środa, 5 marca 2014 | 11:28

Labels:

Witamy w ostatniej części cyklu postów poświęconych Google Analytics. Skupimy się dziś na tym, jak zwiększyć liczbę konwersji w witrynie za pomocą odpowiednich raportów Analytics. Dla wydawców e-commerce bardzo istotna jest dogłębna analiza tego, co stymuluje wzrost liczby konwersji w witrynie. Dzięki temu możesz poznać ważne czynniki, np. zamierzenia odbiorców i najlepsze obszary do inwestowania w reklamy. Z poniższych raportów możesz dowiedzieć się, jak obliczać wartość stron, śledzić konwersje i uzyskiwać wgląd w zamierzenia użytkowników.

1. Oblicz wartość stron, by dowiedzieć się, które przynoszą konwersje i przychody


Wartość strony to liczba pokazująca, które strony w witrynie przynoszą konwersje i przychody. Strony o dużej wartości mają większy wpływ na pomyślne funkcjonowanie witryny niż strony mniej wartościowe. Na przykład wydawcy e-commerce zauważają zwykle, że najcenniejsze w ich witrynach są strony płatności za zamówienie. Ma to sens, ponieważ każdy użytkownik musi wyświetlić stronę płatności, zanim dokona konwersji. Poszukaj stron o dużym natężeniu ruchu (dużej liczbie odsłon), ale o małej wartości. Dlaczego nie wspomagają one konwersji? Czy byłoby to możliwe? Aby odpowiedzieć na takie pytania, najpierw sprawdź kolumnę Wartość strony w raporcie Zawartość witryny > Wszystkie strony.

2. Korzystaj z raportu Ścieżki wielokanałowe, by lepiej śledzić konwersje

Raport Ścieżki wielokanałowe w Google Analytics daje wgląd w interakcje między różnymi mediami cyfrowymi i pokazuje, jak kanały te współdziałają przy zwiększaniu sprzedaży i liczby konwersji. Pomaga on również podejmować najistotniejsze decyzje marketingowe w zakresie inwestycji w reklamę na poziomie ogólnym (np. w jakich kanałach publikować reklamy) i szczegółowym (np. jakie wybrać słowa kluczowe i miejsca docelowe reklam). Raporty Ścieżki wielokanałowe znajdziesz w Google Analytics w sekcji Konwersje.

3. Poznaj zamierzenia użytkowników dzięki raportowi Wyszukiwanie w witrynie

Dostępny w Google Analytics raport Wyszukiwanie w witrynie dostarcza wszechstronnych danych o sposobie korzystania przez użytkowników z wyszukiwarki w witrynie. Możesz dowiedzieć się z niego, jak wyglądały początkowe wyszukiwania, a jak ich zawężenia, jakie są tendencje wyszukiwania, z poziomu których stron następowało wyszukiwanie i dokąd prowadziło oraz jaki jest związek wyszukiwań z konwersjami. Monitorując, jak użytkownicy korzystają z pola wyszukiwania w witrynie, możesz uzyskać istotne informacje o ich zamierzeniach. Raporty Wyszukiwanie w witrynie znajdziesz w Google Analytics w sekcji Zachowanie. Jeśli nie stosujesz jeszcze w swojej witrynie pola wyszukiwania, zainteresuj się narzędziem Twoja wyszukiwarka Google.

Aby ułatwić Ci poznanie wartości stron i liczby konwersji, przygotowaliśmy do pobrania niestandardowy panel informacyjny służący do oceny treści (Content Evaluation Dashboard). Gdy go pobierzesz, wskaż tylko profil do zaimportowania. Możesz korzystać z tego panelu w dowolnej chwili, klikając kartę „Dostosowanie”.

Na tym kończy się nasz cykl postów poświęconych Google Analytics. Dziękujemy za ich lekturę przez ostatnie pięć tygodni – mamy nadzieję, że zalecane raporty i niestandardowe panele informacyjne okazały się przydatne.



Informacje dodatkowe
Wyzwanie na 10-lecie AdSense – Hangout nadawany na żywo w Google Analytics
Jak utworzyć konto Analytics
Jak połączyć konta AdSense i Analytics
Jak edytować ustawienia udostępniania danych pod kątem ukierunkowanych zaleceń
Jak poznawać tendencje i statystyki AdSense za pomocą Analytics

Popraw komfort użytkowników dzięki Google Analytics, post 4 z 5

środa, 26 lutego 2014 | 10:48

Labels:

Witamy w czwartej odsłonie cyklu postów poświęconych Analytics. Dzisiaj dowiesz się, jak za pomocą Google Analytics polepszyć komfort użytkowników. W Google Analytics znajdziesz informacje, które pozwolą Ci sprawdzić aktualny poziom komfortu użytkowników oraz wpływ, jaki na natężenie ruchu w witrynie wywierają media społecznościowe. Z opisanych poniżej raportów możesz dowiedzieć się, dlaczego szybkość działania witryny jest ważna dla poprawy komfortu użytkowników, jak znaleźć strony przynoszące największe przychody z AdSense oraz jak dopracować strategię w zakresie mediów społecznościowych, mierząc ich wpływ na cele witryny.

1. Popraw komfort użytkowników, zwiększając szybkość działania witryny


Szybsze wczytywanie stron zwiększa komfort użytkowników i liczbę konwersji. Dostępny w Google Analytics raport Szybkość witryny dostarcza szczegółowych danych o prędkości działania stron witryny z perspektywy użytkowników. Czas wczytywania stron wyraźnie krótszy od typowej średniej może wyróżnić witrynę na tle konkurencji. Analizuj i przyspieszaj działanie swojej witryny za pomocą narzędzi PageSpeed oraz sprawdzaj wyniki wprowadzanych optymalizacji w raportach Szybkość witryny.

2. Użyj raportu Strony AdSense, żeby zobaczyć, na których stronach zarabiasz najwięcej

Z raportu Strony AdSense możesz dowiedzieć się, które strony Twojej witryny mają największy udział w przychodach z AdSense. Opierając się na analizie zawartych w nim danych, możesz powielać udane rozwiązania z najskuteczniejszych stron w innych częściach witryny.

3. Użyj raportu źródeł odwiedzin z sieci społecznościowych do optymalizacji strategii w zakresie mediów społecznościowych










Szum medialny wywołany w sieciach społecznościowych wokół własnej witryny jest dla wielu wydawców bardzo ważny, ponieważ w ten sposób zdobywają odbiorców oraz utrzymują ich lojalność i zaangażowanie. Raporty społecznościowe w Google Analytics pomagają mierzyć wpływ mediów społecznościowych na Twoje cele biznesowe i liczbę konwersji. Korzystając z takiego raportu, możesz: monitorować liczbę użytkowników, którzy trafili do Twojej witryny z kanałów mediów społecznościowych; mierzyć wartość tych kanałów poprzez śledzenie konwersji i przychodów z AdSense; sprawdzać, jak opublikowane przez Ciebie treści są udostępniane w sieciach społecznościowych. Raporty społecznościowe znajdziesz w Google Analytics w sekcji Pozyskiwanie.

Aby pomóc Ci analizować wrażenia użytkowników Twojej witryny, przygotowaliśmy do pobrania niestandardowe panele informacyjne o sieciach społecznościowych (Social Dashboard) i szybkości działania witryny (Site Speed Dashboard). Gdy je pobierzesz, wskaż tylko profil do zaimportowania. Możesz korzystać z tych paneli w dowolnej chwili, klikając „Panele informacyjne” na karcie Raportowanie na koncie Analytics. Jeśli nie masz jeszcze włączonych ustawień udostępniania danych specjalistom ds. konta w Analytics oraz otrzymywania powiadomień z sugestiami dotyczącymi pomocy i skuteczności na koncie AdSense, zrób to, by dostawać ukierunkowane wskazówki optymalizacyjne.

Zapraszamy na bloga w przyszłą środę. Opublikujemy wtedy ostatnią część tego cyklu, w której omówimy, jak zwiększać liczbę konwersji w witrynie za pomocą Google Analytics.

Zwiększ lojalność użytkowników dzięki Google Analytics, post 3 z 5

środa, 19 lutego 2014 | 15:21

Labels:

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, poznanie, jak bardzo zaangażowani są użytkownicy i jak korzystają z witryny, jest kwestią kluczową. Z poniższych wskazówek dowiesz się, jak używać Analytics do zobrazowania interakcji użytkowników z witryną oraz dlaczego dane o zaangażowaniu i lojalności mają tak duże znaczenie.

1. Użyj Analytics w treści strony, by sprawdzić, jak użytkownicy korzystają z witryny


Funkcja Analytics w treści strony dostarcza danych o klikalności w kontekście Twojej witryny i jest bardzo skutecznym narzędziem do wizualizacji sposobu interakcji użytkowników ze stronami internetowymi. Dzięki niej możesz odpowiedzieć na pytania typu „Czy moi użytkownicy widzą treści, które chcę im pokazać?” lub „Czy moi użytkownicy znajdują na stronie to, czego szukają?”. Funkcja ta pomaga też dobrać najlepszą lokalizację dla jednostek reklamowych. Analytics w treści strony znajdziesz na karcie Raportowanie w sekcji „Zachowanie”.

2. Korzystaj z raportów na żywo (tworzonych w czasie rzeczywistym) do monitorowania bieżącej aktywności użytkowników

Raporty na żywo umożliwiają monitorowanie działań podejmowanych aktualnie przez użytkowników w Twojej witrynie. Za ich pomocą możesz przeanalizować reakcje swoich systemów, np. kiedy prowadzisz kampanię e-mailową czy podejmujesz działania marketingowe o krótkotrwałym charakterze. Raporty te wyświetlają powiadomienia o nowych lub szczególnych zjawiskach, takich jak nagły wzrost natężenia ruchu w witrynie. Mogą one też służyć do pomiaru bezpośredniego wpływu mediów społecznościowych.

3. Zwiększ zaangażowanie użytkowników w witrynę i ich lojalność wobec niej

Google Analytics udostępnia raporty o zachowaniach, które ilustrują aspekty działań użytkowników związane z zaangażowaniem i lojalnością. Z raportu Częstotliwość wizyt możesz dowiedzieć się, na ile użytkownicy są zainteresowani Twoją witryną. Jest to określane na podstawie częstotliwości odwiedzin i długości czasu między kolejnymi wizytami. Jeśli użytkownicy nie wracają do witryny po jednokrotnych odwiedzinach, możesz wnioskować, że jej zawartość i wygląd nie są wystarczająco atrakcyjne lub trudno się po niej poruszać. Na karcie Raportowanie w sekcji Odbiorcy dostępne są też inne przydatne raporty, np. Nowi a powracający czy Zaangażowanie. Bardziej szczegółowe informacje o sposobie interakcji użytkowników z konkretnymi stronami witryny możesz uzyskać, korzystając z „metody śledzenia zdarzeń”, którą Justin Cutroni, propagator Google Analytics, przedstawił na swoim blogu. Posłużył się nią do sprawdzenia, które jego artykuły zostały faktycznie przeczytane.

Przygotowaliśmy do pobrania niestandardowy panel informacyjny o zaangażowaniu i zarabianiu (Engagement & Monetization Dashboard). Gdy go pobierzesz, wskaż tylko profil do zaimportowania. Możesz korzystać z tego panelu w dowolnej chwili, klikając „Panele informacyjne” na karcie Raportowanie na koncie Analytics. Dla przypomnienia: po połączeniu kont AdSense i Analytics nie zapomnij włączyć ustawień udostępniania danych specjalistom ds. konta w Analytics oraz otrzymywania powiadomień z sugestiami dotyczącymi pomocy i skuteczności na koncie AdSense.

Za tydzień w naszej serii postów skupimy się na polepszaniu komfortu użytkowników za pomocą Google Analytics.

Optymalizuj obecność swojej witryny na urządzeniach mobilnych za pomocą Google Analytics, post 2 z 5

środa, 12 lutego 2014 | 14:40

Labels:

Jaką skuteczność ma Twoja witryna na różnych urządzeniach? Odbiorcy mobilni coraz częściej korzystają na zmianę z kilku urządzeń, więc coraz ważniejsze jest to, jak uzyskują oni dostęp do stron witryny i jak się nimi posługują. Za pomocą Google Analytics możesz mierzyć interakcje użytkowników z witrynami i aplikacjami mobilnymi oraz liczbę odwiedzin z urządzeń przenośnych z dostępem do sieci, w tym zarówno zaawansowanych, jak i podstawowych telefonów komórkowych i tabletów. Z poniższych wskazówek dowiesz się, jak umacniać obecność swojej witryny na urządzeniach mobilnych dzięki informacjom z Analytics.

1. Używaj Analytics dla aplikacji mobilnych do pomiaru całościowej wartości swojej aplikacji



Telefony komórkowe zmieniają sposób, w jaki komunikujemy się, pracujemy i spędzamy wolny czas, a decydujący wpływ na ich rosnącą popularność i innowacyjność mają aplikacje mobilne. Za pomocą Analytics dla aplikacji mobilnych możesz monitorować całość interakcji użytkowników z Twoją aplikacją: od jej znalezienia i pobrania aż po dokonywanie w niej zakupów i intensywność korzystania. Informacje te pomagają podejmować trafniejsze, oparte na solidnych podstawach decyzje o inwestycji w rynek mobilny. Obejrzyj ten film, aby dowiedzieć się szczegółowo, jak zarabiać na swojej aplikacji dzięki programowi AdMob.

2. Sprawdź komfort użytkowników na różnych urządzeniach


Raporty Google Analytics poświęcone urządzeniom przenośnym możesz znaleźć na karcie Raportowanie w sekcji Odbiorcy. Znajdują się w nich dane statystyczne z podziałem według lokalizacji, co pozwala poznać bieżące źródła ruchu mobilnego i prognozować, gdzie może się on zwiększyć. Dysponując tymi kluczowymi informacjami, np. z jakich urządzeń pochodzi większość ruchu w witrynie oraz jak kształtuje się współczynnik odrzuceń i czas trwania odwiedzin, możesz tak dostosować witrynę, by dostarczać użytkownikom oczekiwane przez nich treści zarówno na mniejszych ekranach smartfonów, jak i na tabletach oraz komputerach.

3. Opracuj różne strategie obecności na wielu urządzeniach i wyznacz cele przychodów z treści mobilnych


Nie ma żadnych specjalnych reguł tworzenia strategii obecności na urządzeniach przenośnych, jednak powodzenie witryn mobilnych wymaga wyraźnego wskazania ich celów. Mogą się one np. koncentrować wokół zaangażowania i odwiedzin. Jeśli Twoje treści są dostosowane do określonej lokalizacji, możesz dodać elementy lokalne do swojej oferty na komórki. Ogólnie Twoje cele powinny współgrać z potrzebami użytkowników. Raporty mobilne Google Analytics wprowadzają podział użytkowników na takich, którzy korzystają z urządzeń przenośnych, i takich, którzy ich nie używają. Skorzystaj z tych informacji przy kształtowaniu swojej strategii obecności na wielu urządzeniach. Jeśli chcesz wyświetlać reklamy w witrynie komórkowej przeznaczonej dla użytkowników urządzeń zaawansowanych, utwórz jednostki reklamowe za pomocą AdSense dla treści.

Aby pomóc Ci w optymalizacji obecności witryny na urządzeniach przenośnych, udostępniliśmy do pobrania niestandardowy panel informacyjny z najważniejszymi danymi o ruchu z komórek (Mobile Key Metrics Dashboard). Gdy go pobierzesz, wskaż tylko profil do zaimportowania. Możesz korzystać z tego panelu w dowolnej chwili, klikając „Panele informacyjne” na karcie Raportowanie na koncie Analytics.

W przyszłym tygodniu będziemy kontynuować nasz cykl postów. Tym razem pokażemy, jak konkretne informacje z Analytics mogą sprzyjać zwiększaniu lojalności użytkowników witryny.

Rozwijaj działalność z Google Analytics, post 1 z 5

środa, 5 lutego 2014 | 18:23

Labels:

Aby skutecznie rozwijać witrynę, należy wiedzieć, kim są jej użytkownicy i co w niej robią. Te informacje można zdobyć dzięki Google Analytics – zaawansowanemu narzędziu, które dostarcza pełny obraz odbiorców witryny i ich potrzeb. Aby ułatwić wydawcom AdSense, takim jak Ty, pozyskiwanie lojalnych, zaangażowanych odbiorców, przygotowaliśmy tę serię postów z podpowiedziami, jak wydobywać kluczowe informacje z raportów Analytics. W tym tygodniu omówimy podstawy obsługi Analytics. W następnym podpowiemy, jak dowiedzieć się więcej o swoich użytkownikach mobilnych. Później przejdziemy do bardziej zaawansowanych tematów, takich jak analiza zaangażowania i lojalności, która może pomóc udoskonalić strategię przygotowywania zawartości. Na początek wykonaj poniższe czynności.

1. Połącz konta AdSense i Analytics, by otrzymywać pełniejsze dane

Najpierw połącz konto AdSense z nowym lub założonym wcześniej kontem Analytics. Pozwoli Ci to uzyskać dostęp do nowych informacji, dzięki którym możesz znaleźć możliwości skuteczniejszego zarabiania na treściach zamieszczanych w witrynie. Pamiętaj jednak, że jedno konto AdSense można połączyć tylko z jednym kontem Analytics, a login AdSense musi mieć uprawnienia administratora na koncie Analytics.

2. Wyznacz cele witryny i przeprowadź eksperymenty, by je ulepszyć

Zastanów się, jakich działań w witrynie oczekujesz od użytkowników. Kiedy to określisz, możesz odwzorować te czynności w Analytics za pomocą celów i konwersji, by monitorować skuteczność witryny. Celem może być np. wyświetlenie określonej strony lub konkretna czynność wykonana w witrynie. Gdy wyznaczysz cele, możesz za pomocą eksperymentów sprawdzić, która spośród kilku różnych wersji stron najskuteczniej zachęca użytkowników do realizacji tych celów. Na przykład zwiększanie przychodów z AdSense możesz skonfigurować jako cel eksperymentu z treścią.

3. Utwórz niestandardowe panele informacyjne lub raporty, by mieć szybki dostęp do informacji 

Teraz możesz zacząć korzystać z bogactwa informacji, które zapewnia Analytics. W panelach informacyjnych znajdziesz podsumowanie różnych raportów – wszystkich na jednej stronie – co da Ci ogólny wgląd w skuteczność. W raportach niestandardowych możesz dostosowywać wymiary (np. Miejscowość, Przeglądarka) oraz dane (np. Wizyty, Odsłony, Współczynnik odrzuceń), by uzyskiwać informacje o odwiedzinach i zachowaniach użytkowników. Przygotowaliśmy ten prosty w obsłudze panel informacyjny, aby ułatwić Ci rozpoczęcie korzystania z danych AdSense w Analytics i wskazać pewne przydatne informacje. Wybierz jeden ze swoich profili do zaimportowania, aby szybko sprawdzić i dostosować najważniejsze dla siebie raporty. Możesz korzystać z tego panelu w dowolnej chwili, klikając „Panele informacyjne” na karcie Raportowanie na koncie Analytics. Możesz też pobierać z galerii rozwiązań gotowe do użycia niestandardowe panele informacyjne i raporty, które najbardziej przydadzą się w przypadku Twojej witryny, albo samodzielnie tworzyć lub edytować własne panele informacyjne i raporty.

Po wykonaniu trzech powyższych czynności warto jeszcze włączyć dwa ustawienia: w Analytics – udostępnianie danych specjalistom ds. konta, a na koncie AdSense – otrzymywanie powiadomień z sugestiami dotyczącymi pomocy i skuteczności. Dzięki temu będziesz dostawać ukierunkowane wskazówki optymalizacyjne od naszych specjalistów ds. sprzedaży i marketingu.

Zapraszamy na blog ponownie w przyszłą środę. Dowiesz się wtedy dokładniej, jak za pomocą Google Analytics zoptymalizować obecność swojej witryny na urządzeniach mobilnych.

Dodatek Google Publisher w wersji beta: udostępniamy usługi dla wydawców na platformie WordPress

wtorek, 28 stycznia 2014 | 10:45

Labels:

Wielu wydawców używających platformy WordPress zgłaszało nam, że chcieliby, aby korzystanie z usług Google na tej platformie było łatwiejsze. Dlatego z przyjemnością przedstawiamy oficjalny dodatek Google Publisher w wersji beta, który udostępnia nowe funkcje w witrynach na platformie WordPress. Jeśli masz własną domenę i zarządzasz nią za pomocą WordPressa, dzięki nowemu dodatkowi uzyskasz w ramach tej platformy dostęp do kilku usług Google.

Pamiętaj, że jest to wersja beta. Nadal dopracowujemy ten dodatek, by bez problemów działał we wszystkich witrynach zarządzanych za pomocą WordPressa. Wypróbuj go i daj nam znać, jak sprawdza się w Twojej witrynie.

Ta pierwsza wersja dodatku Google Publisher udostępnia obecnie dwie usługi Google:

  • Google AdSense: wydawcy mogą zarabiać, wyświetlając reklamy w swoich witrynach. Dodatek łączy witrynę zarządzaną w WordPressie z kontem AdSense i ułatwia umieszczanie w niej reklam – nie trzeba przy tym samodzielnie modyfikować kodu HTML. 
  • Narzędzia Google dla webmasterów: udostępniają wydawcom szczegółowe raporty widoczności ich stron w Google. Dodatek pozwala sprawdzić witrynę w Narzędziach dla webmasterów jednym kliknięciem.

Pobierz dodatek z katalogu wtyczek na WordPress.org i wypróbuj go w swojej witrynie. Więcej informacji o dodatku i o tym, jak z niego korzystać, znajdziesz w Centrum Pomocy. Z zainteresowaniem czekamy na Twoje opinie.

Pasek narzędzi Google Publisher Toolbar zintegrowany z DFP dla małych firm

piątek, 24 stycznia 2014 | 11:44

Labels:

Wielu z naszych wydawców używa już paska Google Publisher Toolbar, by przeglądać informacje o skuteczności AdSense i kontrolować reklamy. Jeśli jesteś jednym z nich i dodatkowo korzystasz z DoubleClick for Publishers (DFP) dla małych firm, mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – możesz zintegrować swoje konto DFP bezpośrednio z paskiem Google Publisher Toolbar.

Ten pasek to rozszerzenie do przeglądarki Chrome. Dzięki niemu dowiesz się, które reklamy pokazują się w Twojej witrynie i dlaczego, a także uzyskasz dostęp do nakładek na reklamach pokazujących wyświetlane elementy zamówienia i reklamy. Więcej informacji znajdziesz, klikając nakładkę. Gdy zalogujesz się na pasku narzędzi, zobaczysz szczegółowe informacje o każdej reklamie, niezależnie od tego, czy była ona wyświetlana przez AdSense czy DFP.


Aby uzyskać więcej informacji i pomoc, przeczytaj nasz artykuł o Google Publisher Toolbar w Centrum Pomocy.

Pobierz pasek narzędzi i zacznij z niego korzystać w DFP dla małych firm już dziś. Stale pracujemy nad poprawą jakości pomocy dla DFP zintegrowanego z paskiem narzędzi, dlatego z chęcią poznamy Twoją opinię.

Najczęstsze pytania dotyczące zasad AdSense już dostępne w Centrum Pomocy

środa, 22 stycznia 2014 | 19:21

Labels:

Nieustannie staramy się poprawiać przejrzystość naszych zasad, dlatego niedawno w Centrum Pomocy AdSense opublikowaliśmy nową sekcję z odpowiedziami na najczęstsze pytania zadawane przez wydawców.

Oto kilka przykładowych kwestii, które w niej wyjaśniamy:

Część 1. Treść witryny
Czy zdjęcie dziewczyny w bikini może zostać uznane za treść tylko dla dorosłych?

Część 2. Wdrażanie reklam
Kiedy dopasowuję reklamy do mojej witryny, jak mogę zapewnić, że nie będą się zlewać z jej treścią, a jednocześnie uniknąć wyświetlania krzykliwych reklam?

Część 3. Zagadnienia związane z urządzeniami przenośnymi
Czy umieszczenie jednostki reklamowej o wymiarach 300 x 250 u góry strony zoptymalizowanej pod kątem zaawansowanych telefonów komórkowych stanowi naruszenie zasad?

Część 4. Odwołania i zgłaszanie naruszeń
Moje konto zostało wyłączone, a moje odwołanie odrzucono. Czy mogę zacząć od nowa?

Dzięki zasadom AdSense możemy być pewni, że sieć wyszukiwania i reklamowa Google zapewniają użytkownikom, reklamodawcom i wydawcom bezpieczeństwo i komfort. Mamy nadzieję, że odpowiedzi na najczęstsze pytania okażą się pomocne, i dziękujemy za przestrzeganie zasad w naszej sieci.

Rozwijaj swoją strategię dostępności na wielu urządzeniach dzięki naszym nowym narzędziom

wtorek, 24 grudnia 2013 | 09:00

Labels:

Wiele pisaliśmy ostatnio o potrzebie dysponowania strategią dostępności witryny na wielu urządzeniach. Z przyjemnością informujemy dziś o aktualizacjach produktów, które dopełniają i wspomagają tego typu strategię – o nowych funkcjach elastycznych jednostek reklamowych oraz o wyniku optymalizacji pod kątem wielu urządzeń, dostępnym teraz na tablicy informacyjnej wydawcy.

Nowe funkcje elastycznych jednostek reklamowych
W tym roku udostępniliśmy elastyczne jednostki reklamowe, które mogą pomóc Ci sprawić, aby użytkownikom odwiedzającym Twoją witrynę na wielu urządzeniach korzystało się z niej jeszcze wygodniej. Otrzymaliśmy od wydawców bardzo wiele pochlebnych opinii o tych jednostkach wraz z ciekawymi propozycjami wzbogacenia ich o nowe funkcje. Część z tych sugestii udało nam się zrealizować w najnowszej odsłonie reklam elastycznych, która przynosi następujące zmiany:

  • Odświeżanie reklam przy zmianach orientacji ekranu: jeśli Twoja strona elastyczna zmieni układ w związku ze zmianą orientacji urządzenia (np. z pionowej na poziomą w przypadku tabletu lub telefonu), zamówimy i wczytamy nową reklamę o prawidłowych wymiarach, dopasowanych do nowego układu strony.
  • Inteligentne dopasowywanie rozmiaru do miejsca dostępnego na stronie: nasz kod reklamy będzie teraz automatycznie dopasowywać każdą nowo tworzoną elastyczną jednostkę reklamową do układu strony. Wszystkie obecne elastyczne jednostki reklamowe o szerokości i wysokości określonej jednoznacznie za pomocą arkuszy stylów CSS będą działać jak do tej pory. Informacje o przełączeniu w tryb inteligentnego dopasowywania rozmiaru znajdziesz w Centrum Pomocy.
  • Raportowanie z uwzględnieniem rozmiaru wyświetlonej reklamy: aby umożliwić lepszą orientację w gąszczu rozmiarów reklam wyświetlanych w elastycznych jednostkach reklamowych, dodaliśmy do raportów jednostek reklamowych opcję wyświetlania danych według rozmiaru wyświetlonej reklamy.

Więcej informacji o elastycznych jednostkach reklamowych znajdziesz w Centrum Pomocy.

Wynik optymalizacji pod kątem wielu urządzeń dostępny na tablicy informacyjnej wydawcy

Aby umożliwić sprawdzanie, na ile witryna jest zoptymalizowana pod kątem ekranów o zróżnicowanej wielkości, z jakich korzystają użytkownicy, wprowadziliśmy na tablicy informacyjnej wydawcy nową kategorię dostępności na wielu urządzeniach. Jeśli na przykład użytkownicy są zmuszeni często powiększać lub przewijać zawartość strony, może to nie być dla nich zbyt wygodne. Wynik w kategorii dostępności na wielu urządzeniach będzie wskazywać, jaki odsetek Twoich stron jest zoptymalizowanych pod kątem wielu ekranów i jak wypada jego porównanie z analogicznym parametrem u innych wydawców AdSense. Pamiętaj, że możesz nie zobaczyć tej kategorii na swojej tablicy informacyjnej, jeśli w Twojej witrynie jest mało ruchu z urządzeń przenośnych.

Ten nowy wynik będzie widoczny na tablicy informacyjnej na stronie głównej konta AdSense. Skorzystaj z wyświetlanego na tablicy informacyjnej linku „Więcej informacji”, by poznać sposób optymalizacji witryny pod kątem ekranów o zróżnicowanej wielkości.

Więcej wiadomości o tablicy informacyjnej znajdziesz w Centrum Pomocy.