Wprowadziliśmy nową politykę w zakresie zgody użytkownika, zgodnie z którą wydawcy witryn odwiedzanych przez użytkowników z Unii Europejskiej muszą pytać o zgodę na wykorzystywanie ich danych.

Dlaczego to robimy?

O wprowadzenie zmian w zakresie obecnych praktyk uzyskiwania zgody od użytkowników końcowych wnioskowały organa Unii Europejskiej odpowiedzialne za ochronę danych. Przepisy o ochronie prywatności zawsze były dla Google sprawą priorytetową, dlatego zgodziliśmy się na wprowadzenie zmian, które będą miały wpływ na nasze usługi i naszych partnerów.

Co trzeba zrobić?

Jeśli Twoje witryny są odwiedzane przez użytkowników z dowolnego kraju Unii Europejskiej, musisz dostosować je do polityki UE w zakresie zgody użytkownika. Zalecamy już teraz zabrać się za przygotowanie zgodnego z nią mechanizmu uzyskiwania zgody od użytkowników.

Aby dowiedzieć się, jak wdrożyć mechanizm uzyskiwania zgody od użytkowników, zapoznaj się z najczęstszymi pytaniami w Centrum pomocy i odwiedź witrynę Cookie Choices, poświęconą przestrzeganiu nowej polityki.

Opublikowane przez: Jason Woloz, Policy Program Manager


Chcesz wiedzieć jak najlepsi użytkownicy YouTube zmieniają widzów w wiernych fanów? Zapisz się na bezpłatny 2-tygodniowy kurs online Akademii twórców YouTube ...

Chcesz wiedzieć jak najlepsi użytkownicy YouTube zmieniają widzów w wiernych fanów? Zapisz się na bezpłatny 2-tygodniowy kurs online Akademii twórców YouTube "Budowanie zaangażowania widzów".

Pierwszy tydzień kursu (16-22 marca) już się kończy i poświęcony był budowaniu trwałych relacji z widzami i świadomemu korzystaniu z danych demograficznych oraz informacji o preferencjach widzów.
W drugim tygodniu (23-29 marca) dowiesz się, dlaczego warto docierać do potencjalnych fanów poza YouTube i czego można się dowiedzieć o subskrybentach z YouTube Analytics.

By zapisać się, wystarczy wypełnić formularz.

Do zobaczenia na kursie!

Serdecznie zapraszamy na nową serię kursów online z produkcji filmów wideo prowadzonych w języku polskim przez profesjonalnego operatora obrazu. Zaczynając od 13 listopada poprowadzimy cztery tygodniowe warsztaty.
Wystarczy, że przyłączysz się do sesji na żywo, by posłuchać porad eksperta, które pomogą Ci w tworzeniu lepszych materiałów wideo.
Serdecznie zapraszamy na nową serię kursów online z produkcji filmów wideo prowadzonych w języku polskim przez profesjonalnego operatora obrazu. Zaczynając od 13 listopada poprowadzimy cztery tygodniowe warsztaty.
Wystarczy, że przyłączysz się do sesji na żywo, by posłuchać porad eksperta, które pomogą Ci w tworzeniu lepszych materiałów wideo.

Wszystkie sesje na żywo będą dostępne na kanale YouTube Creator Academy (https://www.youtube.com/user/creatoracademy) - subskrybuj nasz kanał, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś!

Seria kursów obejmie następujące tematy: 
13 listopada - Kamera i dźwięk: podstawy filmowania i obsługi kamer oraz zasady nagrywania dźwięku.
20 listopada - Podstawy oświetlenia: wprowadzenie do oświetlania planu, osób i dekoracji w różnych kluczach oświetleniowych.
27 listopada - Kinematografia: bardziej zaawansowane zasady kręcenia ładnie wyglądających filmów.
4 grudnia - Oszczędna produkcja: jak tworzyć wysokiej jakości filmy wideo z ograniczonym budżetem.

Jeśli weźmiesz udział we wszystkich sesjach, otrzymasz potwierdzenie ukończenia kursu produkcji filmów wideo.

Zarejestruj się teraz wypełniając poniższy formularz, a my prześlemy Ci dalsze szczegóły.

Do zobaczenia!

Crosspost z Blog Google Polska.

Masz własny kanał na YouTube i chcesz mieć jeszcze więcej fanów? Sięgnij po narzędzia i strategie, którymi zachęcisz ich do odwiedzenia kanału i sprawisz, że będą chcieli wracać ...
Crosspost z Blog Google Polska.

Masz własny kanał na YouTube i chcesz mieć jeszcze więcej fanów? Sięgnij po narzędzia i strategie, którymi zachęcisz ich do odwiedzenia kanału i sprawisz, że będą chcieli wracać!

Podczas kursu online prowadzonego przez Akademię twórców YouTube dowiesz się, jak zdobyć nowych odbiorców, zoptymalizować swój kanał, stworzyć atrakcyjną markę, a także nauczysz się jak skutecznie korzystać z różnych funkcji YouTube. To jedyna w swoim rodzaju okazja, żeby nawiązać kontakt z innymi twórcami, a jednocześnie poznać nowe możliwości, narzędzia i strategie optymalizacji kanału. 

Kurs “Budowanie odbiorców” będzie trwał od 20 do 31 października 2014. By zapisać się, wystarczy wypełnić ten formularz.

Do zobaczenia na kursie!

Testy A/B to jeden z najskuteczniejszych sposobów, by w pełni wykorzystać potencjał jednostek reklamowych. W ubiegłym roku wprowadziliśmy eksperymenty AdSense, by ułatwić stosowanie testów A/B do jednostek reklamowych. Od dzisiaj można optymalizować całe konto za pomocą eksperymentów AdSense, które są dostępne także dla ustawień na poziomie konta.
Testy A/B to jeden z najskuteczniejszych sposobów, by w pełni wykorzystać potencjał jednostek reklamowych. W ubiegłym roku wprowadziliśmy eksperymenty AdSense, by ułatwić stosowanie testów A/B do jednostek reklamowych. Od dzisiaj można optymalizować całe konto za pomocą eksperymentów AdSense, które są dostępne także dla ustawień na poziomie konta.

Dzięki eksperymentom AdSense można szybko przeprowadzić i przeanalizować eksperymenty A/B. Nie trzeba nic zmieniać w reklamach ani w kodzie strony. Funkcja ta ułatwia skonfigurowanie ustawień reklamy tak, by była jak najskuteczniejsza. Testy A/B na poziomie konta umożliwiają porównanie skuteczności ustawień na poziomie konta, np. blokowania kategorii ogólnych lub kontrowersyjnych albo blokowania wyświetlania reklam.

Jeśli nie korzystasz jeszcze z eksperymentów AdSense, by przeprowadzać testy A/B w witrynie, zachęcamy do ich wypróbowania. Sprawdzisz w ten sposób, czy w pełni wykorzystujesz potencjał swojego konta i jednostek reklamowych. Więcej informacji znajdziesz w naszym Centrum Pomocy. Chętnie poznamy Twoją opinię. Podziel się nią z nami na stronie AdSense w Google+.

Użytkownicy coraz częściej wyświetlają treści internetowe na ekranach różnych urządzeń. Dlatego postanowiliśmy zmienić wygląd naszych reklam tekstowych, aby poprawić ich skuteczność i sprawić, by były bardziej spójne i czytelne, gdziekolwiek są wyświetlane.
Użytkownicy coraz częściej wyświetlają treści internetowe na ekranach różnych urządzeń. Dlatego postanowiliśmy zmienić wygląd naszych reklam tekstowych, aby poprawić ich skuteczność i sprawić, by były bardziej spójne i czytelne, gdziekolwiek są wyświetlane.

Stworzyliśmy nowe reklamy tekstowe z myślą o czytelności na wszystkich urządzeniach, na których się wyświetlają. Wprowadziliśmy nową domyślną paletę kolorów niebieskiego i szarego, dzięki czemu reklamy powinny być przyjemniejsze w odbiorze. Zmieniliśmy także domyślną czcionkę na Roboto, która została zaprojektowana tak, aby była bardziej czytelna na urządzeniach przenośnych i komputerach. Dzięki temu dopasowaliśmy czcionkę reklam tekstowych do czcionki treści internetowych na Androidzie.


160 x 600 (w różnych reklamach)

Poprawiliśmy też przycisk wezwania do działania w reklamach. Rozmiar obszaru dotyku oraz jego pozycja są teraz bardziej przyjazne dla użytkownika na wszystkich urządzeniach.



468 x 60



300 x 250

Kiedy zobaczysz już nasze nowe reklamy tekstowe, podziel się z nami swoją opinią na stronie AdSense w Google+.

Wydawcy często proszą nas, by mogli kontrolować wyświetlane reklamy i mieli dostęp do informacji na ich temat. Wielu z Was korzysta już z Centrum oceny reklam, by je sprawdzać i kontrolować. Od dziś możecie stosować nowe funkcje, które pozwolą oszczędzić czas i usprawnić proces oceny.
Wydawcy często proszą nas, by mogli kontrolować wyświetlane reklamy i mieli dostęp do informacji na ich temat. Wielu z Was korzysta już z Centrum oceny reklam, by je sprawdzać i kontrolować. Od dziś możecie stosować nowe funkcje, które pozwolą oszczędzić czas i usprawnić proces oceny.

Nie musicie już tracić czasu na ocenianie dwa razy tej samej reklamy. Teraz możecie zobaczyć, które zostały już ocenione, zaznaczając pole wyboru „Pokaż sprawdzone reklamy” w prawym górnym rogu Centrum oceny reklam.

Funkcja „Pokaż sprawdzone reklamy"

Widżet rozmiaru reklamy to kolejna nowa opcja, która ułatwia sprawdzanie reklam – pozwala je filtrować według rozmiaru. Jeśli na przykład chcecie ocenić na swojej stronie tylko banery, można je łatwo i szybko znaleźć. Ciągle pracujemy nad optymalizacją tej funkcji, co oznacza, że widżet może nie wykryć od razu każdej reklamy danego rozmiaru, ale wyszuka większość z nich.

Nowy widżet rozmiaru reklam

Większą kontrolę uzyskacie też dzięki ulepszonej funkcji reklam pokrewnych. W ciągu najbliższych kilku dni funkcja ta zacznie identyfikować reklamy zawierające takie samo logo i łączyć je w grupę, którą będziecie mogli zablokować lub wyświetlać w swojej witrynie. Ta funkcja obejmie też reklamy zawierające taki sam film.

I jeszcze jedna dobra wiadomość: zmodernizowaliśmy Centrum oceny reklam – zupełnie nowy interfejs użytkownika zapewnia szybką i łatwą nawigację. Wypróbujcie te nowe funkcje już dziś. Ciągle staramy się ulepszać to narzędzie, aby było dla Was jak najbardziej użyteczne – zachęcamy więc, abyście informowali nas na stronie AdSense w Google+, jakie inne funkcje byłyby dla Was przydatne.

W ciągu ostatnich tygodni w serii postów o Google Analytics pokazaliśmy, jak rozwijać działalność, optymalizować obecność swojej witryny na urządzeniach mobilnych, zwiększyć lojalność użytkowników i poprawić ich komfort dzięki Google Analytics.
W ciągu ostatnich tygodni w serii postów o Google Analytics pokazaliśmy, jak rozwijać działalność, optymalizować obecność swojej witryny na urządzeniach mobilnych, zwiększyć lojalność użytkowników i poprawić ich komfort dzięki Google Analytics.

Zapoznaj się z materiałami pomocy, w których znajdziesz dodatkowe informacje na każdy poruszony temat:

1. Dlaczego warto zintegrować konta AdSense i Analytics?
2. Jak połączyć konto AdSense z kontem Analytics?
3. Jakie nowe dane będą widoczne po połączeniu kont AdSense i Analytics?
4. W jaki sposób Analytics pomoże mi zwiększyć skuteczność AdSense?
5. Z czego mogą wynikać rozbieżności między danymi AdSense i Analytics?
6. Co to jest Universal Analytics i jakie ma zalety?
7. Czym są raporty danych demograficznych i zainteresowań w Google Analytics? 
8. Jak mogę udostępnić dane ekspertowi ds. kont, by uzyskać wskazówki na temat optymalizacji?

Witamy w ostatniej części cyklu postów poświęconych Google Analytics. Skupimy się dziś na tym, jak zwiększyć liczbę konwersji w witrynie za pomocą odpowiednich raportów Analytics. Dla wydawców e-commerce bardzo istotna jest dogłębna analiza tego, co stymuluje wzrost liczby konwersji w witrynie. Dzięki temu możesz poznać ważne czynniki, np. zamierzenia odbiorców i najlepsze obszary do inwestowania w reklamy. Z poniższych raportów możesz dowiedzieć się, jak obliczać wartość stron, śledzić konwersje i uzyskiwać wgląd w zamierzenia użytkowników.
Witamy w ostatniej części cyklu postów poświęconych Google Analytics. Skupimy się dziś na tym, jak zwiększyć liczbę konwersji w witrynie za pomocą odpowiednich raportów Analytics. Dla wydawców e-commerce bardzo istotna jest dogłębna analiza tego, co stymuluje wzrost liczby konwersji w witrynie. Dzięki temu możesz poznać ważne czynniki, np. zamierzenia odbiorców i najlepsze obszary do inwestowania w reklamy. Z poniższych raportów możesz dowiedzieć się, jak obliczać wartość stron, śledzić konwersje i uzyskiwać wgląd w zamierzenia użytkowników.

1. Oblicz wartość stron, by dowiedzieć się, które przynoszą konwersje i przychody

Wartość strony to liczba pokazująca, które strony w witrynie przynoszą konwersje i przychody. Strony o dużej wartości mają większy wpływ na pomyślne funkcjonowanie witryny niż strony mniej wartościowe. Na przykład wydawcy e-commerce zauważają zwykle, że najcenniejsze w ich witrynach są strony płatności za zamówienie. Ma to sens, ponieważ każdy użytkownik musi wyświetlić stronę płatności, zanim dokona konwersji. Poszukaj stron o dużym natężeniu ruchu (dużej liczbie odsłon), ale o małej wartości. Dlaczego nie wspomagają one konwersji? Czy byłoby to możliwe? Aby odpowiedzieć na takie pytania, najpierw sprawdź kolumnę Wartość strony w raporcie Zawartość witryny > Wszystkie strony.

2. Korzystaj z raportu Ścieżki wielokanałowe, by lepiej śledzić konwersje

Raport Ścieżki wielokanałowe w Google Analytics daje wgląd w interakcje między różnymi mediami cyfrowymi i pokazuje, jak kanały te współdziałają przy zwiększaniu sprzedaży i liczby konwersji. Pomaga on również podejmować najistotniejsze decyzje marketingowe w zakresie inwestycji w reklamę na poziomie ogólnym (np. w jakich kanałach publikować reklamy) i szczegółowym (np. jakie wybrać słowa kluczowe i miejsca docelowe reklam). Raporty Ścieżki wielokanałowe znajdziesz w Google Analytics w sekcji Konwersje.

3. Poznaj zamierzenia użytkowników dzięki raportowi Wyszukiwanie w witrynie

Dostępny w Google Analytics raport Wyszukiwanie w witrynie dostarcza wszechstronnych danych o sposobie korzystania przez użytkowników z wyszukiwarki w witrynie. Możesz dowiedzieć się z niego, jak wyglądały początkowe wyszukiwania, a jak ich zawężenia, jakie są tendencje wyszukiwania, z poziomu których stron następowało wyszukiwanie i dokąd prowadziło oraz jaki jest związek wyszukiwań z konwersjami. Monitorując, jak użytkownicy korzystają z pola wyszukiwania w witrynie, możesz uzyskać istotne informacje o ich zamierzeniach. Raporty Wyszukiwanie w witrynie znajdziesz w Google Analytics w sekcji Zachowanie. Jeśli nie stosujesz jeszcze w swojej witrynie pola wyszukiwania, zainteresuj się narzędziem Twoja wyszukiwarka Google.

Aby ułatwić Ci poznanie wartości stron i liczby konwersji, przygotowaliśmy do pobrania niestandardowy panel informacyjny służący do oceny treści (Content Evaluation Dashboard). Gdy go pobierzesz, wskaż tylko profil do zaimportowania. Możesz korzystać z tego panelu w dowolnej chwili, klikając kartę „Dostosowanie”.

Na tym kończy się nasz cykl postów poświęconych Google Analytics. Dziękujemy za ich lekturę przez ostatnie pięć tygodni – mamy nadzieję, że zalecane raporty i niestandardowe panele informacyjne okazały się przydatne.



Informacje dodatkowe
Wyzwanie na 10-lecie AdSense – Hangout nadawany na żywo w Google Analytics
Jak utworzyć konto Analytics
Jak połączyć konta AdSense i Analytics
Jak edytować ustawienia udostępniania danych pod kątem ukierunkowanych zaleceń
Jak poznawać tendencje i statystyki AdSense za pomocą Analytics

Witamy w czwartej odsłonie cyklu postów poświęconych Analytics. Dzisiaj dowiesz się, jak za pomocą Google Analytics polepszyć komfort użytkowników. W Google Analytics znajdziesz informacje, które pozwolą Ci sprawdzić aktualny poziom komfortu użytkowników oraz wpływ, jaki na natężenie ruchu w witrynie wywierają media społecznościowe. Z opisanych poniżej raportów możesz dowiedzieć się, dlaczego szybkość działania witryny jest ważna dla poprawy komfortu użytkowników, jak znaleźć strony przynoszące największe przychody z AdSense oraz jak dopracować strategię w zakresie mediów społecznościowych, mierząc ich wpływ na cele witryny.
Witamy w czwartej odsłonie cyklu postów poświęconych Analytics. Dzisiaj dowiesz się, jak za pomocą Google Analytics polepszyć komfort użytkowników. W Google Analytics znajdziesz informacje, które pozwolą Ci sprawdzić aktualny poziom komfortu użytkowników oraz wpływ, jaki na natężenie ruchu w witrynie wywierają media społecznościowe. Z opisanych poniżej raportów możesz dowiedzieć się, dlaczego szybkość działania witryny jest ważna dla poprawy komfortu użytkowników, jak znaleźć strony przynoszące największe przychody z AdSense oraz jak dopracować strategię w zakresie mediów społecznościowych, mierząc ich wpływ na cele witryny.

1. Popraw komfort użytkowników, zwiększając szybkość działania witryny

Szybsze wczytywanie stron zwiększa komfort użytkowników i liczbę konwersji. Dostępny w Google Analytics raport Szybkość witryny dostarcza szczegółowych danych o prędkości działania stron witryny z perspektywy użytkowników. Czas wczytywania stron wyraźnie krótszy od typowej średniej może wyróżnić witrynę na tle konkurencji. Analizuj i przyspieszaj działanie swojej witryny za pomocą narzędzi PageSpeed oraz sprawdzaj wyniki wprowadzanych optymalizacji w raportach Szybkość witryny.

2. Użyj raportu Strony AdSense, żeby zobaczyć, na których stronach zarabiasz najwięcej

Z raportu Strony AdSense możesz dowiedzieć się, które strony Twojej witryny mają największy udział w przychodach z AdSense. Opierając się na analizie zawartych w nim danych, możesz powielać udane rozwiązania z najskuteczniejszych stron w innych częściach witryny.

3. Użyj raportu źródeł odwiedzin z sieci społecznościowych do optymalizacji strategii w zakresie mediów społecznościowych










Szum medialny wywołany w sieciach społecznościowych wokół własnej witryny jest dla wielu wydawców bardzo ważny, ponieważ w ten sposób zdobywają odbiorców oraz utrzymują ich lojalność i zaangażowanie. Raporty społecznościowe w Google Analytics pomagają mierzyć wpływ mediów społecznościowych na Twoje cele biznesowe i liczbę konwersji. Korzystając z takiego raportu, możesz: monitorować liczbę użytkowników, którzy trafili do Twojej witryny z kanałów mediów społecznościowych; mierzyć wartość tych kanałów poprzez śledzenie konwersji i przychodów z AdSense; sprawdzać, jak opublikowane przez Ciebie treści są udostępniane w sieciach społecznościowych. Raporty społecznościowe znajdziesz w Google Analytics w sekcji Pozyskiwanie.

Aby pomóc Ci analizować wrażenia użytkowników Twojej witryny, przygotowaliśmy do pobrania niestandardowe panele informacyjne o sieciach społecznościowych (Social Dashboard) i szybkości działania witryny (Site Speed Dashboard). Gdy je pobierzesz, wskaż tylko profil do zaimportowania. Możesz korzystać z tych paneli w dowolnej chwili, klikając „Panele informacyjne” na karcie Raportowanie na koncie Analytics. Jeśli nie masz jeszcze włączonych ustawień udostępniania danych specjalistom ds. konta w Analytics oraz otrzymywania powiadomień z sugestiami dotyczącymi pomocy i skuteczności na koncie AdSense, zrób to, by dostawać ukierunkowane wskazówki optymalizacyjne.

Zapraszamy na bloga w przyszłą środę. Opublikujemy wtedy ostatnią część tego cyklu, w której omówimy, jak zwiększać liczbę konwersji w witrynie za pomocą Google Analytics.