Popraw komfort użytkowników dzięki Google Analytics, post 4 z 5

środa, 26 lutego 2014 | 10:48

Labels:

Witamy w czwartej odsłonie cyklu postów poświęconych Analytics. Dzisiaj dowiesz się, jak za pomocą Google Analytics polepszyć komfort użytkowników. W Google Analytics znajdziesz informacje, które pozwolą Ci sprawdzić aktualny poziom komfortu użytkowników oraz wpływ, jaki na natężenie ruchu w witrynie wywierają media społecznościowe. Z opisanych poniżej raportów możesz dowiedzieć się, dlaczego szybkość działania witryny jest ważna dla poprawy komfortu użytkowników, jak znaleźć strony przynoszące największe przychody z AdSense oraz jak dopracować strategię w zakresie mediów społecznościowych, mierząc ich wpływ na cele witryny.

1. Popraw komfort użytkowników, zwiększając szybkość działania witryny


Szybsze wczytywanie stron zwiększa komfort użytkowników i liczbę konwersji. Dostępny w Google Analytics raport Szybkość witryny dostarcza szczegółowych danych o prędkości działania stron witryny z perspektywy użytkowników. Czas wczytywania stron wyraźnie krótszy od typowej średniej może wyróżnić witrynę na tle konkurencji. Analizuj i przyspieszaj działanie swojej witryny za pomocą narzędzi PageSpeed oraz sprawdzaj wyniki wprowadzanych optymalizacji w raportach Szybkość witryny.

2. Użyj raportu Strony AdSense, żeby zobaczyć, na których stronach zarabiasz najwięcej

Z raportu Strony AdSense możesz dowiedzieć się, które strony Twojej witryny mają największy udział w przychodach z AdSense. Opierając się na analizie zawartych w nim danych, możesz powielać udane rozwiązania z najskuteczniejszych stron w innych częściach witryny.

3. Użyj raportu źródeł odwiedzin z sieci społecznościowych do optymalizacji strategii w zakresie mediów społecznościowych










Szum medialny wywołany w sieciach społecznościowych wokół własnej witryny jest dla wielu wydawców bardzo ważny, ponieważ w ten sposób zdobywają odbiorców oraz utrzymują ich lojalność i zaangażowanie. Raporty społecznościowe w Google Analytics pomagają mierzyć wpływ mediów społecznościowych na Twoje cele biznesowe i liczbę konwersji. Korzystając z takiego raportu, możesz: monitorować liczbę użytkowników, którzy trafili do Twojej witryny z kanałów mediów społecznościowych; mierzyć wartość tych kanałów poprzez śledzenie konwersji i przychodów z AdSense; sprawdzać, jak opublikowane przez Ciebie treści są udostępniane w sieciach społecznościowych. Raporty społecznościowe znajdziesz w Google Analytics w sekcji Pozyskiwanie.

Aby pomóc Ci analizować wrażenia użytkowników Twojej witryny, przygotowaliśmy do pobrania niestandardowe panele informacyjne o sieciach społecznościowych (Social Dashboard) i szybkości działania witryny (Site Speed Dashboard). Gdy je pobierzesz, wskaż tylko profil do zaimportowania. Możesz korzystać z tych paneli w dowolnej chwili, klikając „Panele informacyjne” na karcie Raportowanie na koncie Analytics. Jeśli nie masz jeszcze włączonych ustawień udostępniania danych specjalistom ds. konta w Analytics oraz otrzymywania powiadomień z sugestiami dotyczącymi pomocy i skuteczności na koncie AdSense, zrób to, by dostawać ukierunkowane wskazówki optymalizacyjne.

Zapraszamy na bloga w przyszłą środę. Opublikujemy wtedy ostatnią część tego cyklu, w której omówimy, jak zwiększać liczbę konwersji w witrynie za pomocą Google Analytics.

0 Komentarze: