Zwiększamy dokładność raportowania AdSense

piątek, 10 maja 2013 | 13:08

Labels: ,

Wiemy, że wielu naszych wydawców regularnie korzysta z kilku różnych usług Google, w tym z AdSense i DoubleClick for Publishers (DFP) dla małych firm. Jednym z naszych priorytetów jest zapewnienie, by każda interakcja z tymi usługami przebiegała bezproblemowo, co pomaga zaoszczędzić czas i zwiększyć skuteczność konta.

Aby zapewnić większą zgodność w raportowaniu danych skuteczności we wszystkich naszych usługach dla wydawców i zapewnić ich dokładność, zmieniamy sposób przedstawiania niektórych danych na kontach AdSense.

Obecnie zarobki pod koniec każdego miesiąca odzwierciedlają zarobioną przez wydawcę kwotę po uwzględnieniu ewentualnych odliczeń za nieprawidłową aktywność. Zawsze dbaliśmy w ten sposób o to, by reklamodawcy nie płacili za takie działania. Do tej pory jednak kliknięcia i wyświetlenia przypisane do tej aktywności pojawiały się w raportach skuteczności AdSense. Od 1 maja dane w raportach nie będą obejmować kliknięć i wyświetleń pochodzących z nieprawidłowej aktywności. Dzięki temu zniknie rozbieżność w raportowanych danych i będą one bardziej dokładne.

Jaki to ma wpływ na Twoje konto AdSense? Przede wszystkim zapewniamy, że ta zmiana nie ma żadnego wpływu na Twoje zarobki. W większości przypadków usunięcie z raportów danych związanych z nieprawidłową aktywnością może spowodować nieznaczny spadek liczby kliknięć i wyświetleń, a tym samym lekki wzrost CPC i RPM. Kliknięcia i wyświetlenia, które przestaną pojawiać się w raportach, obejmują takie działania, jak przypadkowe kliknięcia, dzięki czemu Twoje dane – np. CTR (współczynnik klikalności) – będą dokładniej odzwierciedlać skuteczność witryny. Możesz też zauważyć większe rozbieżności między raportami AdSense a statystykami na koncie, które są raportowane przez inne narzędzia. Opisana wyżej zmiana nie wpłynie też na sposób, w jaki monitorujemy konta pod kątem nieprawidłowej aktywności.

Zachęcamy Cię do regularnej aktualizacji zabezpieczeń witryny przed nieprawidłową aktywnością – dużo materiałów o tej tematyce znajdziesz w naszym Centrum Pomocy. Uwaga: zmiana ta nie wpłynie na raporty za okresy poprzedzające 1 maja.

1 Komentarze:

jaruch2 pisze...

Nie podoba mi się do końca nowa funkcjonalność. Jest większa czytelność moich zarobków, ale od maja nie widzę w Adsense moich zarobków za kwiecień z YouTube.