Historie wydawców z serii „10 na 10”: Blog dla ekspatriantów rozszerza horyzonty i własną działalność

czwartek, 16 maja 2013 | 13:29

Labels: , ,

18 czerwca tego roku obchodzimy ważną rocznicę – dziesięciolecie wprowadzenia AdSense. Z biegiem lat program AdSense ewoluował od małej sieci reklam tekstowych kierowanych kontekstowo do wszechstronnego rozwiązania dla wydawców, które wyświetla reklamy displayowe, mobilne, wideo i inne w witrynach ponad 2 milionów wydawców, a do tego oferuje nowe, skuteczne funkcje, raporty i możliwości kontroli. Wasze wsparcie i opinie pomagały nam rozwijać się w ciągu ostatniej dekady. Poznaliśmy też inspirujące historie o tym, jak rozwijały się Wasze firmy.

Data 18 czerwca wypadnie za pięć tygodni – aby to uczcić, już teraz rozpoczynamy publikację nowej serii postów o Waszych historiach sukcesu: „10 na 10”. Co tydzień, aż do dziesiątych urodzin AdSense, będziemy opowiadać historię dwóch wydawców, którzy rozwinęli działalność, korzystając z AdSense oraz innych narzędzi Google. Już wkrótce więcej informacji związanych z dziesiątą rocznicą AdSense. Dzisiaj zacznijmy od poznania pierwszego wydawcy.

Julien Faliu szukał w internecie witryn poświęconych ekspatriantom. Niezadowolony z wyników tych poszukiwań, w 2005 r. postanowił założyć własną platformę społecznościową dla tej właśnie grupy odbiorców. Od tego czasu Julien, który sam jest ekspatriantem, zmienił swoją witrynę w firmę z siedzibą na Mauritiusie, i zatrudnił 15 pracowników. Blog Expat generuje 12 mln odsłon miesięcznie i jest już dostępny w czterech językach.

Na początku Julien zaczął korzystać z AdSense, by pokryć koszty prowadzenia witryny, jednak, w miarę jak przychody z programu rosły, postanowił skupić się na reklamie. Dzisiaj odpowiada za całą przestrzeń reklamową w witrynie. „Program AdSense pozwolił mi pokryć początkowe koszty prowadzenia witryny” – mówi Julien. „Teraz mogę szczerze powiedzieć, że pomaga mi rozwijać działalność i zatrudniać pracowników”.

Oprócz AdSense Julien korzysta też z wielu innych narzędzi Google, które ułatwiają mu dalszy rozwój działalności. Analytics pozwala mu na przykład monitorować rozwój witryny, a DoubleClick for Publishers (DFP) dla małych firm – zarządzać reklamą w witrynie.

Jakie plany na przyszłość ma twórca bloga Expat? Julien i jego zespół opracowują obecnie strategię zarabiania na witrynie mobilnej i planują zaprosić do współpracy prywatnych inwestorów, by sfinansować kolejny etap rozwoju firmy.

Aby dowiedzieć się więcej o sukcesie Juliena i jego bloga dla ekspatriantów, przeczytaj całą historię. Już jutro opowiemy historię kolejnego wydawcy AdSense.

0 Komentarze: