Od czego zależy dynamika aukcji AdSense – część I

środa, 24 kwietnia 2013 | 11:42

Labels:

Wydawcy często pytają nas, dlaczego liczba reklam, które pojawiają się w jednostce reklamowej, może się różnić i jak to wpływa na ich przychody. Jeśli zastanawiasz się czasem, dlaczego wyświetlamy od czasu do czasu mniej niż cztery reklamy tekstowe w większych formatach lub dlaczego zamiast czterech reklam tekstowych może się pojawić jedna reklama graficzna, czytaj dalej – dziś zaczynamy dwuczęściową serię, w której przybliżymy ten temat.

Wszystko sprowadza się do aukcji reklam AdSense, która zapewnia maksymalizację przychodów wydawców. Przypominamy, że w aukcji reklam biorą udział reklamodawcy, którzy chcą wyświetlać reklamy w Twojej witrynie. Liczba i cena reklam w aukcji zmienia się z wyświetlenia na wyświetlenie i zależy od tego, ile chcą wydać reklamodawcy i jak skonfigurowali swoje kampanie reklamowe. Właśnie dlatego aukcję reklam nazywamy aukcją „dynamiczną”. W trosce o dobre wrażenia użytkownika w aukcji oprócz stawek uwzględniane są również Wyniki Jakości reklam.

Aby pomóc Ci zrozumieć, jak nasz system wybiera najlepsze spośród różnych typów reklam, najpierw opiszemy, w jaki sposób reklamy tekstowe i graficzne konkurują o Twoją przestrzeń reklamową w ramach tej samej aukcji. Załóżmy, że masz długi baner o rozmiarze 728 x 90 i możesz w nim wyświetlać zarówno reklamy tekstowe, jak i graficzne. Nasz system ocenia, który typ reklamy będzie bardziej wartościowy w przypadku danego wyświetlenia. Przy wyborze reklam na Twoją stronę nasz system przewiduje ich ogólną skuteczność na podstawie stawek ustawionych przez reklamodawców, Wyników Jakości oraz historycznych danych poszczególnych reklam.

Pomimo tego, że długi baner może maksymalnie wyświetlać cztery reklamy tekstowe, może się zdarzyć, że jedna reklama graficzna wygra ze wszystkimi konkurującymi z nią reklamami tekstowymi. Jeśli w Twoim długim banerze wyświetli się tylko jedna reklama graficzna, oznacza to, że jest ona bardziej wartościowa niż wszystkie odpowiednie reklamy tekstowe łącznie. Zwiększając konkurencję o przestrzeń reklamową w Twojej witrynie, maksymalizujesz swoje potencjalne przychody – dlatego zawsze zalecamy, by włączać w jednostkach reklamowych wyświetlanie zarówno reklam tekstowych, jak i graficznych. Takie działanie zwiększa konkurencję o miejsce reklamowe w witrynie.

Już jutro druga część naszej serii – dowiesz się z niej więcej o tym, jak w aukcji reklam AdSense określamy liczbę reklam tekstowych na jednostkę reklamową.

0 Komentarze: