Wskazówki dla wydawców – część 3: pięć zasad zapewniających dobry odbiór witryny przez użytkowników

czwartek, 22 listopada 2012 | 12:50

Labels:

To jest ostatni post w naszej trzyczęściowej serii dotyczącej pięciu zasad, o których warto pamiętać, projektując witrynę pod kątem użytkowników. Stosując te zasady, możesz sprawić, że użytkownicy będą pozytywnie odbierali Twoją witrynę. 

W ostatnich dwóch postach (1, 2) omówiliśmy: jak powinna wyglądać struktura witryny, jak zidentyfikować cele użytkowników i jak ułatwić im nawigację w witrynie. Podpowiedzieliśmy też, jak można poprawić komfort korzystania z witryny na telefonie komórkowym. W ostatnim poście z tej serii chcemy pokazać, jak zmienić zwykłego użytkownika w lojalnego klienta.

5. Zmień zwykłych użytkowników w lojalnych klientów

Do tej pory pisaliśmy o tym, jak zrozumieć, czego szukają Twoi użytkownicy, i jak im to przedstawić. Być może jednak zastanawiasz się, jak sprawić, by użytkownicy regularnie wracali na Twoją stronę? W końcu to właśnie stali klienci są siłą napędową biznesu – zarówno online, jak i offline. Aby skłonić użytkowników do powrotu, musisz zrobić coś więcej, niż tylko odpowiadać na ich pytania. Musisz dać im powody do ponownego odwiedzenia Twojej witryny.

Wskazówki:
Poniżej przedstawiamy kilka sposobów, które pomogą Ci zmienić jednorazowych użytkowników w stałych klientów:

  • Nowa treść: przede wszystkim zadbaj o to, by stale zamieszczać nowe wartościowe treści. Prezentuj je na swoich najbardziej popularnych stronach docelowych. 
  • Powiązana treść: wyświetlaj użytkownikom podobne treści w innym miejscu w Twojej witrynie. Utwórz sekcję, która kieruje użytkowników do popularnych treści o tej samej tematyce. Zwiększy to ich zaangażowanie. 
  • Aspekt społecznościowy: ułatw użytkownikom kontaktowanie się z Tobą za pośrednictwem ich ulubionych sieci społecznościowych. Wszystkie znane sieci społecznościowe oferują widżety, które możesz umieścić na stronie, by użytkownicy mogli ją obserwować. Gdy to zrobisz, wyróżnij najciekawsze treści, by zachęcać użytkowników do ponownych odwiedzin w witrynie. 
  • E-mail: zadbaj o to, by użytkownicy mogli zapisać się na Twoją listę e-mailową i otrzymywać informacje o nowościach i/lub newsletter. 
  • Zaangażowanie użytkownika: ułatw użytkownikom interakcję z treściami, które publikujesz w witrynie – poprzez fora, system ocen lub rekomendacje. 
Przykład:
Załóżmy, że prowadzisz witrynę dla osób poszukujących pracy, w której użytkownicy mogą znaleźć ofertę pracy i przesłać swoją aplikację. Istnieje wiele sposobów na to, by zachęcić użytkowników do powrotu do witryny. Możesz na przykład poinformować ich o możliwości zarejestrowania się i otrzymywania e-mailowych powiadomień o nowych miejscach pracy, które pojawiły się na stronie i pasują do ich wyszukiwania. Możesz też informować, ile nowych miejsc pracy pojawiło się w danym tygodniu, by użytkownicy wiedzieli, że w witrynie wciąż pokazują się nowe oferty pracy.

Mamy nadzieję, że spodobała Ci się nasza trzyczęściowa seria o tym, jak zadbać o dobre wrażenia użytkowników witryny. Poniżej możesz podzielić się z nami swoją opinią.





0 Komentarze: