Celem sieci reklamowej Google jest dostarczanie naszym użytkownikom i reklamodawcom wartościowych i przydatnych treści. W poprzedniej części podaliśmy wskazówki, jak tworzyć wysokiej jakości witryny dla AdSense. Kontynuując ten temat, poniżej przekazujemy więcej informacji o typach witryn i stron, które generują największe przychody.

Strony powinny zawierać oryginalne i przydatne treści 
We wskazówkach Google dla webmasterów podkreślamy, jak ważne jest publikowanie oryginalnych treści, które wyróżniają stronę na tle konkurencji. Jest to jednak tylko jeden z aspektów tworzenia witryny internetowej o wysokiej jakości. W naszych wskazówkach odradzamy też na przykład stosowanie stron i domen przejściowych, stron zawierających mało treści lub nie zawierających ich w ogóle, a także stron zoptymalizowanych pod kątem określonych słów kluczowych lub wyrażeń.

Zawartość witryny powinna być dobrze zorganizowana i zawierać dużo informacji
Publikowanie oryginalnych treści to jednak nie wszystko. Zawartość witryny powinna zawierać dużo informacji i być zorganizowana w sposób, który zapewnia użytkownikom łatwą nawigację.

Oto krótka (choć niewyczerpująca) lista spraw, o których warto pamiętać:

  • Skoncentruj się na tematach, które znasz i lubisz. 
  • Staraj się nie umieszczać tej samej treści na kilku stronach i nie tworzyć treści zbliżonych lub zbędnych. 
  • Staraj się zaangażować użytkowników (np. umieszczaj w witrynie interaktywne elementy z informacjami dobranymi na podstawie zainteresowań internautów) i nie generować treści, które mają oszukać nasze roboty, np. zawierających nietrafne, ale zyskowne słowa kluczowe. 
Organizacja i struktura witryny są również ważne, ponieważ internauci powinni móc łatwo poruszać się po Twoich stronach i znajdować informacje lub usługi, które ich interesują. Próbuj też zachować równowagę między liczbą reklam a treścią strony. Reklamy powinny być dodatkowym źródłem informacji dla użytkowników i wzbogacać wartość strony. Nie mogą być przytłaczające lub bardziej rzucające się w oczy niż jej właściwa treść.

Unikaj umieszczania reklam na stronach, które nie są oparte na treści Czasami witryny, które dostarczają wartościowych treści, mogą zawierać sekcje lub strony, które nie są dobrze przystosowane do generowania przychodów. Dotyczy to np. stron, które odwiedzają użytkownicy przed ewentualnym wyjściem z domeny, takich jak strony z podziękowaniem za odwiedziny lub zakup. Inny przykład to strony z błędem 404, które informują użytkowników, że dany adres URL nie zawiera treści.

Mamy nadzieję, że nasze podpowiedzi były dla Ciebie przydatne. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak tworzyć treść wysokiej jakości, przeczytaj Wskazówki Google dla webmasterów, zasady AdSense i sekcję dotyczącą zasad w Centrum Pomocy AdSense.

Przede wszystkim zaś bardzo zachęcamy do stosowania najważniejszej zasady Google: „Skoncentruj się na użytkownikach, a reszta przyjdzie sama”.