Nowa ikona informacyjna w reklamach displayowych Google w Europie

poniedziałek, 25 czerwca 2012 | 18:12

Labels:

W zeszłym roku wprowadziliśmy w sieci reklamowej Google w USA ikonę „Wybór reklam” („AdChoices”). Jest to ikona w kształcie trójkąta z literą „i”, uznana za standard w branży reklamowej, która po wskazaniu kursorem opisana jest etykietą „Informacja”. Zapewnienie użytkownikom przejrzystych informacji o reklamach, które oglądają, to priorytet dla Google i wielu firm z branży reklamy online. Po kliknięciu użytkownik przechodzi do strony z informacjami o reklamie, przy której pojawia się ta ikona, oraz ogólnie o funkcjonowaniu reklamy online.

Obecnie Wybór reklam wprowadzamy w Europie, by w ten sposób wspierać działania branży reklamowej, których celem jest dostarczanie użytkownikom pełniejszych informacji. Wkrótce ikoną „Wybór reklam” zastąpimy ikonę „Reklamy Google”, która teraz pojawia się przy reklamach. Ta nowa forma informacji została opracowana w ramach Programu samoregulacji reklamybehawioralnej online realizowanego pod kierunkiem Biura Reklamy Interaktywnej (Interactive Advertising Bureau, IAB). Jego głównym celem jest aktywniejsze informowanie użytkowników o reklamach, które oglądają, oraz umożliwienie im wyboru. Przyjmując ujednoliconą ikonę, która pojawia się przy reklamach występujących w całej sieci, chcemy podkreślić nasz udział w tym międzynarodowym projekcie, a także zwiększyć wśród naszych użytkowników świadomość możliwości wyboru reklam.

Za kilka tygodni nowa ikona pojawi się w większości formatów reklam wyświetlanych w witrynach dostępnych w językach europejskich. Z czasem będziemy rozszerzać zasięg nowej ikony, by docelowo objąć Programem samoregulacji wszystkie witryny wydawców europejskich należące do sieci reklamowej Google. Będzie to największe do tej pory jednorazowe wdrożenie ikony „Wybór reklam” i mamy nadzieję, że naszym śladem pójdą też inne firmy z branży.

Użytkownicy, którzy klikną „Wybór reklam”, przejdą do strony z informacjami o reklamie, przy której pojawia się ta ikona, oraz ogólnie o funkcjonowaniu reklamy online. Na tej stronie znajdzie się też link do Menedżera preferencji reklam, za pomocą którego użytkownicy będą mogli decydować, jakie rodzaje reklam opartych na zainteresowaniach zobaczą w sieci reklamowej Google. Jesteśmy przekonani, że te zmiany ułatwią użytkownikom zrozumienie, jak funkcjonują wyświetlane im reklamy. Mamy też nadzieję, że spotka się to z dużym zainteresowaniem całej branży reklamowej.

0 Komentarze: