'Surgery Squad' zwiększa CTR i przychody AdSense dzięki optymalizacji

poniedziałek, 18 kwietnia 2011 | 12:36

Labels: ,

SSquad_logoW celu zwiększenia wydajności i zarobków z programu AdSense o 200% firma Surgery Squad dodaje trzecią jednostkę reklamową do swoich stron.

SurgerySquad.com zajmuje się informowaniem pacjentów o przebiegu operacji chirurgicznych za pomocą interaktywnych wirtualnych modułów. Jej założyciel, Eric Bort, przedstawił nam niedawno sposób optymalizacji przychodów z programu AdSense i jego skuteczności w firmie Surgery Squad, polegający na dodaniu do stron firmy trzeciej jednostki reklamowej.

Inside AdSense: Jakie były początki firmy Surgery Squad?
Eric_Bort_pictureEric Bort: Firmę Surgery Squad założyłem w sierpniu 2010 r. po ponad dziesięciu latach tworzenia szkoleń dla firm i programów zdalnego kształcenia. W ramach tych programów tworzyłem wirtualne operacje chirurgiczne, które zostały dobrze odebrane, więc postanowiłem założyć witrynę poświęconą temu tematowi. Ludzie mają wiele pytań dotyczących operacji chirurgicznych. Chcą wiedzieć, co dzieje się z ich ciałem, gdy leżą na stole operacyjnym pod narkozą. Dla większości z nas to bardzo ciekawy temat.

IA: Jaką rolę w waszej firmie odgrywa AdSense?
EB: Programu AdSense używamy od początku działania firmy Surgery Squad, ponieważ w przeszłości przyczynił się on do sukcesu kilku innych naszych witryn. Obecnie firma Surgery Squad zawdzięcza programowi AdSense cały swój przychód. Konfiguracja przebiegła bardzo szybko – po zatwierdzeniu konta wszystko zaczęło działać w ciągu 10 minut. W sieci jest bardzo wielu reklamodawców i dlatego jestem przekonany, że w AdSense zawsze będą wyświetlane reklamy wysokiej jakości.

IA: Skąd wziął się pomysł dodania jeszcze jednej jednostki reklamowej do stron?
EB: Otrzymałem od zespołu AdSense wskazówkę optymalizacyjną sugerującą, że dodając jeszcze jedną jednostkę reklamową do stron, mogę zmaksymalizować przychody. Na początku obawiałem się przytłoczenia naszych użytkowników reklamami, ponieważ bardzo ważna jest dla mnie ich satysfakcja. Postanowiłem jednak spróbować, ponieważ wiem, jak ważne jest testowanie nowych strategii w celu wybrania najlepszej. Dodałem więc do wszystkich stron trzecią jednostkę reklamową u dołu każdej z nich.

IA: Jakie były rezultaty? Czy poleciłbyś tę strategię innym wydawcom?
EB: Zaskoczyło mnie to, że nowa jednostka reklamowa miała taką samą skuteczność jak pozostałe dwie, jeśli nie lepszą. Myślę, że zawdzięczamy to użytkownikom, którzy przewijają strony do samego dołu w celu dodania komentarzy i znajdują tam odpowiednie reklamy jako dodatek do naszej zawartości. Nasz współczynnik klikalności podniósł się znacząco. To niewiarygodne. Zanotowaliśmy także wzrost współczynnika eCPM o 168% oraz wzrost zarobków o ponad 200%. Dzięki tym dodatkowym przychodom z programu AdSense możemy pokryć wszystkie koszty i utrzymać firmę. Dla właściciela małej firmy świadomość pokrycia kosztów jest bardzo ważna.

Polecam innym wydawcom rozważenie optymalizacji przychodów przez dodanie nowej jednostki reklamowej. Reklamy zaprezentowane we właściwy sposób mogą przyczynić się do zwiększenia satysfakcji użytkowników. Bardzo ważne jest testowanie w poszukiwaniu strategii dostosowanej do zawartości i formatu witryny oraz zachowań jej użytkowników. Warto poczekać, aby sprawdzić, które rozwiązania się sprawdzają.

Jeśli podobnie jak firma Surgery Squad chcesz dodać kolejną jednostkę reklamową, zaloguj się jeszcze dziś na swoje konto.

2 Komentarze:

Le Mur pisze...

"Myślę, że zawdzięczamy to użytkownikom, którzy przewijają strony do samego dołu w celu dodania komentarzy..."

Też nie chciałem zarzucić strony zbyt wieloma jednostkami reklamowymi. Zwłaszcza na samym dole strony. Po zastanowieniu jednak stwierdzam, że u mnie tez jest sens przewijania aż do komentarzy. Zobaczymy jak się sprawdzi :)

trader pisze...

ciekawe rozwiązanie ale i tak dla stron już dobrze "rozwinietych"