Rok temu w listopadzie ogłosiliśmy rozpoczęcie testów nowego interfejsu wśród ograniczonej liczby wydawców. Od tego czasu koncentrowaliśmy się na dodawaniu nowych funkcji i wprowadzaniu sugerowanych przez naszych testerów zmian. Dziś z przyjemnością ogłaszamy udostępnienie nowego interfejsu AdSense wszystkim wydawcom na całym świecie. W górnym rogu konta możecie zobaczyć link „Wypróbuj nowy interfejs AdSense”. Kliknięcie tego linku spowoduje uruchomienie nowego interfejsu.

Nowy interfejs został opracowany na podstawie opinii naszych wydawców i zawiera szereg funkcji ułatwiających zarabianie pieniędzy w ramach programu AdSense. Dziękujemy za wszystkie opinie i sugestie. Poniżej pokazujemy, w jaki sposób wykorzystaliśmy te uwagi w nowym interfejsie.



Z przeprowadzonych przez nas badań wynika, że dane ułatwiające analizę skuteczności mają krytyczne znaczenie dla wielkości przychodów. Dlatego nowy interfejs zawiera więcej funkcji ułatwiających tę analizę.
Teraz można generować szczegółowe raporty skuteczności według typu reklamy, rozmiaru reklamy, jednostki reklamowej, rodzaju kierowania oraz rodzaju stawki, aby określić łączne zarobki i inne dane w wybranym zakresie dat. Na nowej karcie „Raporty skuteczności” dostępne są także wykresy danych. Na jednym wykresie można sprawdzić liczbę wyświetleń, kliknięć i poziom zarobków, porównać skuteczność reklam tekstowych i graficznych oraz zakresy dat, a także analizować dane w celu sprawdzenia trendów i tendencji w ramach konta AdSense.

Z napływających do nas informacji wynika, że bardzo duże znaczenie ma ochrona własnej marki dzięki kontroli reklam wyświetlanych w witrynie, dlatego poprawiliśmy narzędzia kontroli reklam i ułatwiliśmy korzystanie z nich.
Wszystkie narzędzia kontroli reklam znajdują się teraz w jednym miejscu – na karcie „Dopuść lub zablokuj reklamy”. Można tam filtrować reklamy według reklamodawców, kategorii i sieci reklamowej. Zaktualizowaliśmy także Centrum oceny reklam, aby ułatwić zarządzanie reklamami kierowanymi na miejsca docelowe w witrynach. Można także wyszukiwać reklamy według typu reklamy, słowa kluczowego, adresu URL lub sieci reklamowej, a także zatwierdzać lub blokować wybrane z nich.

Użytkownicy skarżyli się na niską wydajność funkcji zarządzania kontem, dlatego w nowym interfejsie zadania będzie można wykonywać szybko i łatwo.
Nowy interfejs ułatwia szybki wgląd w zarobki i informacje o płatnościach, znajdowanie odpowiednich funkcji i wprowadzanie zmian na koncie. Daje także dostęp do pomocy i innych zasobów, takich jak filmy i blogi, bezpośrednio w interfejsie, dzięki czemu wszystkie potrzebne informacje można uzyskać w ramach konta.

Zachęcamy do wypróbowania nowego interfejsu. Więcej informacji można znaleźć na stronie google.com/ads/newadsense. Znajdują się tam dodatkowe filmy, w tym prezentacja nowego interfejsu, informacje na temat nowych funkcji i przewodnik dla początkujących. Zachęcamy także do udziału w dyskusjach na naszym Forum i dzielenia się z innymi wydawcami opiniami na temat nowego interfejsu.

Jeszcze raz dziękujemy za przekazane nam opinie. Mamy nadzieję, że nowy interfejs przypadnie wszystkim do gustu.

AKTUALIZACJA (12/11/2010): W chwili obecnej nasi inżynierowie umożliwili już korzystanie z nowego interfejsu wszystkim wydawcom AdSense.