Zwiększ lojalność użytkowników dzięki Google Analytics, post 3 z 5

środa, 19 lutego 2014 | 15:21

Labels:

Jak już wspomnieliśmy wcześniej, poznanie, jak bardzo zaangażowani są użytkownicy i jak korzystają z witryny, jest kwestią kluczową. Z poniższych wskazówek dowiesz się, jak używać Analytics do zobrazowania interakcji użytkowników z witryną oraz dlaczego dane o zaangażowaniu i lojalności mają tak duże znaczenie.

1. Użyj Analytics w treści strony, by sprawdzić, jak użytkownicy korzystają z witryny


Funkcja Analytics w treści strony dostarcza danych o klikalności w kontekście Twojej witryny i jest bardzo skutecznym narzędziem do wizualizacji sposobu interakcji użytkowników ze stronami internetowymi. Dzięki niej możesz odpowiedzieć na pytania typu „Czy moi użytkownicy widzą treści, które chcę im pokazać?” lub „Czy moi użytkownicy znajdują na stronie to, czego szukają?”. Funkcja ta pomaga też dobrać najlepszą lokalizację dla jednostek reklamowych. Analytics w treści strony znajdziesz na karcie Raportowanie w sekcji „Zachowanie”.

2. Korzystaj z raportów na żywo (tworzonych w czasie rzeczywistym) do monitorowania bieżącej aktywności użytkowników

Raporty na żywo umożliwiają monitorowanie działań podejmowanych aktualnie przez użytkowników w Twojej witrynie. Za ich pomocą możesz przeanalizować reakcje swoich systemów, np. kiedy prowadzisz kampanię e-mailową czy podejmujesz działania marketingowe o krótkotrwałym charakterze. Raporty te wyświetlają powiadomienia o nowych lub szczególnych zjawiskach, takich jak nagły wzrost natężenia ruchu w witrynie. Mogą one też służyć do pomiaru bezpośredniego wpływu mediów społecznościowych.

3. Zwiększ zaangażowanie użytkowników w witrynę i ich lojalność wobec niej

Google Analytics udostępnia raporty o zachowaniach, które ilustrują aspekty działań użytkowników związane z zaangażowaniem i lojalnością. Z raportu Częstotliwość wizyt możesz dowiedzieć się, na ile użytkownicy są zainteresowani Twoją witryną. Jest to określane na podstawie częstotliwości odwiedzin i długości czasu między kolejnymi wizytami. Jeśli użytkownicy nie wracają do witryny po jednokrotnych odwiedzinach, możesz wnioskować, że jej zawartość i wygląd nie są wystarczająco atrakcyjne lub trudno się po niej poruszać. Na karcie Raportowanie w sekcji Odbiorcy dostępne są też inne przydatne raporty, np. Nowi a powracający czy Zaangażowanie. Bardziej szczegółowe informacje o sposobie interakcji użytkowników z konkretnymi stronami witryny możesz uzyskać, korzystając z „metody śledzenia zdarzeń”, którą Justin Cutroni, propagator Google Analytics, przedstawił na swoim blogu. Posłużył się nią do sprawdzenia, które jego artykuły zostały faktycznie przeczytane.

Przygotowaliśmy do pobrania niestandardowy panel informacyjny o zaangażowaniu i zarabianiu (Engagement & Monetization Dashboard). Gdy go pobierzesz, wskaż tylko profil do zaimportowania. Możesz korzystać z tego panelu w dowolnej chwili, klikając „Panele informacyjne” na karcie Raportowanie na koncie Analytics. Dla przypomnienia: po połączeniu kont AdSense i Analytics nie zapomnij włączyć ustawień udostępniania danych specjalistom ds. konta w Analytics oraz otrzymywania powiadomień z sugestiami dotyczącymi pomocy i skuteczności na koncie AdSense.

Za tydzień w naszej serii postów skupimy się na polepszaniu komfortu użytkowników za pomocą Google Analytics.

0 Komentarze: