Eksperymenty A/B w ustawieniach jednostki reklamowej

środa, 13 listopada 2013 | 12:41

Labels: ,

Jeśli regularnie czytasz naszego bloga, to wiesz, że często podkreślamy, jak ważne jest testowanie zmian w reklamach i sprawdzanie ich skuteczności. Najlepszym sposobem jest przeprowadzenie eksperymentu A/B i porównanie skuteczności danego ustawienia i nieznacznie różniącej się od niego odmiany. Teraz jest to jeszcze łatwiejsze, ponieważ wprowadzamy nową funkcję eksperymentów AdSense w ustawieniach jednostki reklamowej.

Ta funkcja jest dostępna bezpośrednio na koncie AdSense i pozwala szybko tworzyć, uruchamiać i analizować eksperymenty A/B w określonych jednostkach reklamowych – nie potrzeba żadnych zmian w reklamie ani kodzie strony. Porównuje ona określone ustawienie z jego wybraną odmianą i od razu pokazuje, które z nich jest skuteczniejsze. Oto kilka przykładowych typów testów, jakie możesz przeprowadzić:

  • Porównanie skuteczności reklam wyłącznie tekstowych i takich, które zawierają tekst i grafikę
  • Porównanie skuteczności reklam z widocznym obramowaniem i bez niego (czyli takich, w których kolor ramki jest taki sam, jak kolor tła strony) 
  • Analiza wpływu zmiany koloru tekstu na skuteczność reklamy



Po około 24 godzinach od uruchomienia eksperymentu otrzymasz jego wiarygodne wyniki. Dowiesz się, które ustawienia jednostki reklamowej – oryginalne czy odmiana – mogą być skuteczniejsze w dłuższej perspektywie. Wyniki mogą się zmieniać w trakcie trwania eksperymentu, dlatego zanim wybierzesz zwycięzcę, odczekaj, aż jedno z ustawień osiągnie 95-procentowy poziom wiarygodności. Gdy wybierzesz zwycięskie ustawienie, eksperyment się zakończy, a ustawienie to zostanie automatycznie zastosowane w określonej jednostce reklamowej. Podczas trwania eksperymentu nasz system automatycznie dostosuje podział ruchu pomiędzy oba ustawienia jednostki reklamowej. Im skuteczniejsze ustawienie, tym więcej ruchu uzyska i pomoże Ci zwiększyć potencjalne przychody nawet podczas eksperymentu.

Wypróbuj eksperymenty A/B z nową funkcją, by uzyskać jak największe korzyści z jednostek reklamowych. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Centrum Pomocy.

1 Komentarze:

Piotr Sawicki pisze...

Wprowadziliście nowe narzędzie, które jest kompletnie do niczego.

Proponujecie mi abym wprowadził reklamy dla dorosłych (w tym szkodliwych społecznie produktów jak hazard), stwierdzając, że witryna będzie bardziej atrakcyjna dla reklamodawców (a gdzie tu użytkownicy i ja sam!). Jednocześnie wykazaliście, że dzięki zmianie nic nie zarobię.

W innym przypadku proponujecie białą ramkę reklamy na stronę z białym tłem. Chyba po to, aby się zlała ze stroną i użytkownik zaczął w nią klikać przypadkiem, nie mając na to ochoty.

Proponuję usunięcie tego oprogramowania bo proponuje rozwiązania szkodliwe dla użytkowników i promuje je.