Lista kontrolna optymalizacji, część 1

środa, 6 lutego 2013 | 07:56

Labels:

Początek roku to świetny moment na ponowne przyjrzenie się strategii AdSense, by pełniej wykorzystywać możliwości Twoich reklam. Dlatego rozpoczynamy dwuczęściową serię optymalizacyjną, która pomoże Ci zwiększyć potencjał zarobkowy Twojej witryny. W dzisiejszym poście przypomnimy kilka, niezmiennie aktualnych, wskazówek optymalizacyjnych. Przejrzyj naszą listę, by odznaczyć punkty, które już są zrealizowane, i poznać nowe pomysły.

  1. Zwiększ zasięg reklam: umieszczenie w witrynie dodatkowych jednostek reklamowych może mieć duży wpływ na Twoje zarobki. Na każdej stronie witryny możesz umieścić do trzech standardowych jednostek reklamowych AdSense dla treści (tylko jedna z nich może mieć rozmiar 300 x 600), do trzech jednostek linków i do dwóch pól AdSense dla wyszukiwania. Czasami wydawcy mają kłopot z ustaleniem, czy dodanie dodatkowej jednostki reklamowej ma sens w przypadku ich witryny. Obejrzyj ten krótki film o sprawdzonych metodach umieszczania nowych jednostek reklamowych w witrynie zaczerpniętych ze wskazówek Google dla webmasterów. Jak zwykle, musisz wziąć pod uwagę stosunek ilości reklam do innej treści w witrynie. 

  2. Stosuj zalecane rozmiary reklam: szerokie reklamy są zazwyczaj skuteczniejsze niż wysokie, ponieważ ich układ jest wygodniejszy dla czytelnika. Reklamy o takich rozmiarach, odpowiednio umieszczone na stronie, mogą znacznie zwiększyć Twoje zarobki. Jak wynika z naszych doświadczeń, najbardziej skuteczne rozmiary to: długi baner 728 x 90, duży prostokąt 336 x 280, średni prostokąt 300 x 250 i szeroki wieżowiec 160 x 600. Mimo że wymienione rozmiary reklam mają zazwyczaj wysoką skuteczność, pamiętaj, by używać reklam o takich rozmiarach, które najlepiej wkomponują się w układ Twojej strony. 

  3. Wyświetlaj zarówno reklamy tekstowe, jak i reklamy graficzne: reklamy graficzne uczestniczą w tych samych aukcjach przestrzeni reklamowej, co reklamy tekstowe. Stosowanie obu tych formatów zwiększa poziom konkurencji między reklamami wyświetlanymi w witrynie, co może zwiększyć Twoje zarobki. Zapoznaj się z tym studium przypadku i zobacz, jak wyświetlanie reklam tekstowych i graficznych pomogło pewnemu reklamodawcy zwiększyć przychody. Instrukcje, jak włączyć reklamy graficzne, znajdziesz w naszym Centrum Pomocy.

  4. Eksperymentuj z kombinacjami kolorów reklam: dobór odpowiednich stylów reklamy może zwrócić uwagę użytkowników na reklamy i skłonić ich do kliknięcia. Do zaprojektowania stylów reklamy dostosowanych do Twojej witryny możesz użyć następujących technik: stapianie, dopełnianie i kontrastowanie. Eksperymentuj z kombinacjami kolorów reklam, by odkryć, co najlepiej sprawdza się w Twojej witrynie. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w tym artykule Centrum Pomocy

  5. Zadbaj o optymalne rozmieszczenie reklam: rozmieszczenie reklam ma duży wpływ na potencjał zarobkowy witryny i wrażenia użytkownika. Chociaż często zalecamy umieszczanie reklam w części strony widocznej na ekranie, trzeba też pamiętać o tym, że użytkownicy powinni móc łatwo znaleźć treść, która ich interesuje. Przejrzyj te zasoby, by dowiedzieć się więcej o rozmieszczaniu reklam i poznać naszą mapę atrakcyjności miejsc na stronie.

  6. Dodaj pole wyszukiwania (lub dwa): tak jak wspomnieliśmy w punkcie pierwszym, na każdej stronie witryny możesz umieścić dwa pola AdSense dla wyszukiwania (wraz z trzema standardowymi jednostkami reklamowymi AdSense dla treści i trzema jednostkami linków). AdSense dla wyszukiwania to bezpłatna usługa, która pozwala umieścić w witrynie Twoją wyszukiwarkę i umożliwić użytkownikom przeszukiwanie internetu. Dzięki temu możesz też zarabiać na trafnych reklamach na stronie wyników wyszukiwania.
Mamy nadzieję, że nasze porady okażą się przydatne. Zaglądaj regularnie na naszego bloga – już wkrótce pojawi się drugi post z tej serii, w którym znajdziesz bardziej zaawansowane porady.

0 Komentarze: