Blokowanie reklam – część 1: blokować czy nie?

poniedziałek, 10 grudnia 2012 | 12:12

Labels: , ,

Wyobraź sobie, że Twoja witryna to Twoje królestwo. To Ty masz władzę nad tym, co będzie w niej wyświetlane. AdSense umożliwia skuteczną kontrolę – samodzielnie decydujesz, które reklamy wyświetlać w witrynie, a które zablokować. Blokowanie reklam nie powinno być jednak stosowane do optymalizacji konta, ale jako sposób na to, by wyświetlane reklamy Ci odpowiadały. W najbliższych dniach będziemy obalać najczęstsze mity związane z blokowaniem reklam, o których słyszeliśmy od wydawców.

Mit: nieważne, ile reklam blokuję – i tak zostaną one usunięte z witryny.
Nie warto blokować zbyt wielu reklam. Wyświetlanie wszystkich reklam zwiększa konkurencję podczas aukcji reklam – o miejsce w Twojej witrynie rywalizuje ich wtedy możliwie najwięcej.

Ale jest też kilka dobrych powodów blokowania reklam:

  • Niektóre reklamy (lub kategorie reklam) mogą zawierać drażliwe dla Ciebie treści i dlatego wolisz nie wyświetlać ich w witrynie (np. dotyczące polityki, seksualności albo religii). 
  • Możesz też chcieć zablokować reklamy wyświetlane przez określoną firmę, bo masz zawartą z nią bezpośrednią umowę reklamową. 
  • Niektórzy chcą też blokować reklamy konkurencyjnej firmy. 

Mit: jeśli zablokuję mało płatne reklamy, to więcej zarobię.
Nawet jeśli określona reklama przynosi niewielki zysk, po jej zablokowaniu prawdopodobnie wyświetlana będzie reklama generująca jeszcze niższy dochód. Wyświetlamy zawsze najlepiej płatną reklamę, więc jeśli dana reklama pojawiła się w Twojej witrynie, to znaczy, że przyniesie Ci największe zyski spośród dostępnych reklam.

Mit: po zablokowaniu paru reklam moje zarobki w ciągu kilku dni wzrosły.
To znaczy, że blokowanie pomogło zwiększyć moje przychody. Zarobki na koncie AdSense nie są stałe. Zależą od wielu zmiennych, poczynając od zmian liczby odwiedzin w Twojej witrynie, a kończąc na zmianach stawek u reklamodawców. Nie wyciągaj więc zbyt pochopnych wniosków. Nie zawsze wydarzenie powiązane z innym jest jego przyczyną.

Jak wspomnieliśmy w tym artykule w Centrum Pomocy, reklamy kierujemy na podstawie treści w Twojej witrynie i ich odbiorców. Reklamy, które Ty widzisz, to niekoniecznie te same reklamy, które widzą użytkownicy (pomyśl o kierowaniu geograficznym i na zainteresowania). Poza tym reklamy, które Tobie – jako wydawcy – wydają się nie na temat, dla użytkownika mogą okazać się najtrafniejsze.

Mit: jeśli zablokuję wystarczająco dużo reklam, to mogę w zasadzie wybierać reklamy, które będą wyświetlane w mojej witrynie.
Reklamy, które wygrywają aukcję, to te, które powinny przynieść Ci największe przychody i odpowiadać potrzebom użytkowników. W Twojej witrynie nie zawszę będą się pojawiały te same reklamy. Ma na to wpływ wiele czynników – od zmian w budżecie reklamodawcy po kierowanie geograficzne użytkowników.

Zaglądaj regularnie na naszego bloga — już jutro udostępnimy 2 część cyklu o blokowaniu reklam.

1 Komentarze:

Damian Dynarowicz pisze...

TO JEST SKANDAL!!!!!

Skandal dla prasy i medów na całym świecie!!! To ja tyram jak mogę aby rozreklamować strony i zarobić na reklamach na rodzinę a wy wyłączacie mi konto adsense bo uzbierała się suma do wypłaty? Co za skandal!!! Google zabiera moje ciężko zarobione pieniądze! SKANDAL i kpina, to sprawa dla prawnika i prasy i mediów!
Trzeba wysłać miliard SMAPU o tym incydencie i sprzestrzec innych!
KILKA MIESIĘCY zbierałą się suma do 70 euro z kilkunastu stron z których niektóre mają po tysiąc unikalnych odwiedzin dziennie, suma się uzbierała powyżej 70 euro aby mogła zostać wypłacona teraz i przed samą wypłatą google zablokowało konto a kasę zajebało bo oczywiście ma za mało kasy! Google mnie okrada! Okradło mnie GOOGLE! LUDZIE GOOGLE OKRADA!