Witryna HiPenpal.com ponad 50% przychodów z AdSense uzyskuje dzięki użytkownikom komórek

wtorek, 27 listopada 2012 | 11:30

Labels: ,

HiPenpal.com to międzynarodowa witryna, dzięki której ludzie w każdym wieku i z różnych krajów wymieniają między sobą korespondencję. Od czasu powstania w 2006 r. ta koreańska strona internetowa zdobyła 180 tysięcy zarejestrowanych użytkowników, zyskując popularność również w Stanach Zjednoczonych i Japonii.

Chcielibyśmy dzisiaj przybliżyć drogę do powstania wersji mobilnej witryny HiPenpal.com, która przynosi obecnie firmie ponad 50% sumy przychodów z usługi AdSense.

Wydawcą AdSense jesteś od 2006 r. Jak dowiedziałeś się o AdSense i jakie masz doświadczenia w korzystaniu z tej usługi?

Dowiedziałem się o AdSense, przeglądając zagraniczne witryny. W tym czasie zarządzałem różnymi witrynami, ale ze względu na brak zespołu ds. sprzedaży reklam miałem duże problemy z obsługą zamówień na reklamy. Na szczęście dzięki AdSense mogłem przestać się o to martwić. Nie musiałem już obsługiwać zamówień, a mimo to dostawałem dobrej jakości reklamy za pośrednictwem AdSense, co pozwoliło mi skupić się na zarządzaniu treścią. Najważniejszą zaletą pracy z AdSense jest zapewnienie dużej trafności reklam w stosunku do oczekiwań użytkowników, co przekłada się na wzrost ich zaangażowania i wyższe zarobki. Wszystkie moje przedsięwzięcia internetowe opierają swoje funkcjonowanie na przychodach z Google AdSense. Jestem bardzo zadowolony z tej usługi i zapewnianych przez nią przychodów, ponieważ wyeliminowała konieczność utrzymywania kosztownego zespołu specjalistów ds. sprzedaży.

Kiedy powstała Twoja pierwsza witryna mobilna i jak jej pojawienie się wpłynęło na liczbę i poziom zadowolenia użytkowników HiPenpal.com? 

W 2008 r. przeprowadziłem modernizację witryny HiPenpal.com, uruchamiając przy okazji jej wersję mobilną. W tym czasie większość użytkowników dysponowała tylko zwykłymi telefonami komórkowymi, więc ruch w nowej witrynie nie był zbyt duży. Jednak od 2009 r., gdy zaczęły się upowszechniać smartfony, odnotowuję stały wzrost intensywności korzystania z witryny mobilnej. Obecnie 40% naszego łącznego ruchu przypada na witrynę mobilną, z której użytkownicy są wyjątkowo zadowoleni.

Jakie rzeczy brałeś pod uwagę przy tworzeniu witryny mobilnej i jakie inwestycje okazały się niezbędne, by ją uruchomić? 

W 2008 r. niewiele wiedziałem na temat projektowania witryn mobilnych, więc przygotowanie pierwszej wersji zajęło prawie pół roku. Chciałem mieć pewność, że moja witryna będzie idealnie wyświetlana przez wszystkie telefony komórkowe i przeglądarki mobilne, więc skoncentrowałem się głównie na jej strukturze. Zdarza się tak, że jakaś witryna jest dobrze wyświetlana przez dany typ urządzeń przenośnych, ale zniekształcana przez inne. Aby temu zapobiec, korzystałem z emulatora witryn mobilnych i z dodatku do przeglądarek internetowych w celu przeprowadzania kontroli jakości powstającej witryny mobilnej. Przed jej udostępnieniem sprawdziłem ją jeszcze na prawdziwych telefonach komórkowych. Zakupiłem kilka urządzeń z różnymi systemami operacyjnymi, aby wykryć i usunąć ewentualne błędy oraz poprawić jakość.

Poza tym starałem się uprościć strukturę drzewa nawigacyjnego, aby zapewnić użytkownikom łatwe docieranie do wybranych przez nich stron. Najważniejsze, że mogłem zwiększyć natężenie ruchu pochodzącego z komórek, dodając treści dostosowane do specyfiki urządzeń mobilnych.

Jak użytkownicy zareagowali na reklamy wyświetlane w witrynie mobilnej? 

Reklamy mobilne wprowadziliśmy w 2008 r., a rok później przeszliśmy na jednostki reklamowe przeznaczone na smartfony, jak tylko udostępniono ten typ reklam. Średni prostokąt 300 x 250 jest umieszczony na dole strony, dzięki czemu nie odwraca uwagi użytkowników od treści. Baner reklamowy na telefony komórkowe 320 x 50 znajduje się z kolei na górze strony, gdzie przyciąga większą uwagę.

Dzięki temu, że jednostki reklamowe na smartfony są obecnie zintegrowane z ogólnym programem AdSense dla treści, ich implementacja stała się znacznie wygodniejsza.

Użytkownicy nie przekazywali nam na razie żadnych opinii na temat reklam mobilnych w witrynie, co moim zdaniem oznacza, że po prostu im one nie przeszkadzają. Nasi użytkownicy zwykle bardzo energicznie protestują przeciw reklamom, które utrudniają im korzystanie z witryny.

Jaki udział w łącznych zarobkach mają przychody z reklam mobilnych? 

Przychody z reklam mobilnych rosną proporcjonalnie do wzrostu liczby użytkowników mobilnych. Obecnie 40% łącznego ruchu (ponad 50%, jeśli doliczyć wyświetlenia na tabletach) pochodzi ze smartfonów i przynosi przeszło 50% ogólnych przychodów.

Średni prostokąt 300 x 250 ma w tej chwili największy udział w przychodach ze względu na silne przyciąganie uwagi użytkowników. Początkowo nie chciałem stosować tej jednostki reklamowej z powodu jej dużego rozmiaru, ale teraz mogę ją gorąco polecić innym wydawcom. Od grudnia 2009 r. miesięczne przychody wzrosły około stukrotnie.

Jakiej rady możesz udzielić wydawcom, którzy wahają się, czy wprowadzić reklamy mobilne? 

Jestem pewien, że wydawcy, którzy mają wątpliwości co do reklam mobilnych, nie są jeszcze tak naprawdę przekonani do pomysłu zarządzania witryną mobilną. Telefonia komórkowa to jednak technologia, której nie można lekceważyć, ponieważ coraz więcej użytkowników korzysta z internetu za pomocą urządzeń przenośnych zamiast komputerów. Moim zdaniem ignorowanie komórek oznacza ignorowanie połowy użytkowników. Co więcej, rezygnacja z reklam mobilnych to rezygnacja z połowy przychodów. Jeśli nie chcecie tracić połowy szans na zarobek, nie macie się nad czym zastanawiać. Zachęcam do działania w sferze mobilnej już od dzisiaj.

0 Komentarze: