Społecznościowe piątki: „New York Times” korzysta z Hangoutów nadawanych na żywo do relacjonowania najświeższych wydarzeń

piątek, 16 listopada 2012 | 16:34

Labels: ,

Kilka tygodni temu pisaliśmy o tym, jakie możliwości w zakresie prowadzenia bezpośrednich transmisji dają Hangouty nadawane na żywo w Google+. Ta bezpłatna funkcja pozwala nadawać na żywo rozmowę, w której uczestniczy maksymalnie 10 osób. Przekaz dostępny dla wszystkich użytkowników internetu możesz prowadzić ze strony Google+, kanału w YouTube, a nawet z własnej witryny.

Redakcja dziennika „New York Times” często organizowała spotkania na żywo w celu bezpośredniego podyskutowania ze swoimi czytelnikami na najróżniejsze tematy: od spraw zagranicznych poprzez rozgrywki baseballa aż po dylematy wyborców. Od czasu założenia strony +New York Times w listopadzie 2011 r. redakcja dziennika przyjęła za cel utworzenie z niej centrum informacyjnego dla czytelników online, w którym mogliby nie tylko zapoznawać się z najświeższymi wiadomościami, ale również uczestniczyć w dyskusjach.

Ostatnio dziennikarze „New York Timesa” skorzystali z funkcji Hangoutów nadawanych na żywo w celu relacjonowania gorącego tematu i dotarcia z nim do szerokiego kręgu odbiorców online. Zaledwie kilka godzin po tym, jak amerykański Sąd Najwyższy zatwierdził ustawę prezydenta Obamy reformującą opiekę zdrowotną, „New York Times” stał się pierwszym ważnym forum medialnym, na którym omawiano tę sprawę poprzez internetową transmisję wideo na żywo. Spotkanie to było jednocześnie emitowane na stronie +New York Times oraz na stronie NYTimes Opinion, dzięki czemu prowadzone dyskusje i analizy mogły być obserwowane przez większą liczbę odbiorców.

Redakcja dziennika zadbała o sprawny przebieg Hangoutu, zapraszając jego uczestników z tygodniowym wyprzedzeniem. Gdy znany już był termin ogłoszenia decyzji przez sąd, na stronie NYTimes Opinion pojawił się baner graficzny, a na stronie w Google+ zamieszczono wpis z informacją o zbliżającym się Hangoucie. Po rozpoczęciu spotkania obraz wideo został umieszczony bezpośrednio na stronie Opinion, natomiast na stronie głównej dziennika wstawiono baner informujący czytelników o wydarzeniu. Po zakończeniu spotkania zespół redakcyjny „New York Timesa” szybko zmontował materiał wideo w YouTube i zamieścił go na stronie głównej NYTimes.com, aby przyciągnąć uwagę większej liczby odbiorców.

Więcej na ten temat dowiesz się z pełnej wersji studium przypadku (jęz. ang.). Jeśli chcesz zacząć nadawać własne transmisje, najpierw zapoznaj się z naszymi wskazówkami, a potem zorganizuj Hangout nadawany na żywo. A jeśli chcesz się podzielić własnymi poradami na temat Hangoutów, zamieść je na naszej stronie AdSense w Google+!

0 Komentarze: