Jak interpretować raporty o sieciach reklamowych z certyfikatem Google

wtorek, 17 stycznia 2012 | 18:10

Labels: ,

Od kiedy wprowadziliśmy nowy raport o przychodach z sieci reklamowych firm zewnętrznych z certyfikatem Google, otrzymujemy od wydawców pytania o to, jak interpretować zawarte w nim dane. Niektórzy wydawcy na podstawie przychodu z tysiąca wyświetleń (RPM) blokują sieci reklamowe o niższej skuteczności, co może negatywnie wpłynąć na ich przychody. Dzisiaj odpowiemy na te pytania i wyjaśnimy, jak prawidłowo interpretować raporty i kiedy warto blokować sieci reklamowe.

Najpierw zajmiemy się analizą danych RPM. Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się zestawiać ze sobą kolory jednostek reklamowych w kanałach, to wiesz, jak porównać RPM każdego z kanałów, aby określić, który jest najskuteczniejszy. Jak to ustalisz, możesz usunąć pozostałe opcje i korzystać tylko z tej optymalnej. Tak to działa w przypadku kanałów, ale nie sprawdza się w sieciach reklamowych z certyfikatem Google.

W obu przypadkach RPM odzwierciedla szacunkowe zarobki naliczane za każdy tysiąc uzyskanych wyświetleń. Gdy po przetestowaniu opcji układu w kanałach usuwasz te mało skuteczne, nie ma to bezpośredniego wpływu na dynamikę aukcji reklamowej. Wybór niebieskiego tła zamiast zielonego nie sprawia automatycznie, że część reklam nie może być wyświetlana w danej przestrzeni reklamowej. Pomaga to po prostu zwiększyć jej skuteczność. Jeśli chodzi o sieci reklamowe z certyfikatem Google, przychód z tysiąca wyświetleń (RPM) zależy od dostępnych zasobów reklamowych. Zablokowanie sieci reklamowej powoduje usunięcie z aukcji reklam, które byłyby odpowiednie do wyświetlenia, dlatego zdecydowanie odradzamy blokowanie sieci tylko na podstawie RPM. Spójrzmy na poniższy przykład:

Sieć reklamowaWyświetleniaRPM
Sieć A10 0001 EUR
Sieć B143 EUR
Sieć C1 0000,50 EUR

Sieć B ma najwyższy RPM i sprawia wrażenie najskuteczniejszej. Zwróć jednak uwagę, że dane te zostały wyliczone na podstawie tylko 14 wyświetleń – przychód za kolejne 1000 lub 10 000 wyświetleń może być inny. Wartości wyświetleń mogą znacznie się różnić, dlatego RPM wyliczony na podstawie małej liczby wyświetleń często jest mylący.

Sieć C ma najniższy RPM. Zablokowanie sieci C z tego powodu może mieć jednak negatywny wpływ na przychody. Wynika to z tego, że nasz system zawsze maksymalizuje wartość każdego wyświetlenia w aukcji. Jeżeli reklama z sieci C została wyświetlona na Twoich stronach, stało się tak dlatego, że wszystkie pozostałe odpowiednie do wyświetlenia reklamy dałyby niższe przychody. Jeżeli zablokujesz sieć C, aukcję mogłaby wygrać sieć, która płaci niższą stawkę.

Podsumowując, blokowanie zmniejsza liczbę reklam biorących udział w aukcji, co w konsekwencji może negatywnie wpłynąć na Twoje potencjalne przychody. Pamiętaj, że nie istnieje coś takiego, jak „odfiltrowywanie nieopłacalnych reklam”, ponieważ każda reklama wyświetlana na Twojej stronie wygrała aukcję i przyniesie Ci największe możliwe zyski.

Zdajemy sobie jednak sprawę, że czasami musisz blokować pewne reklamy ze względu na ich treść lub reklamodawcę. Na koncie masz kilka opcji, które zapewniają odpowiednie rozwiązanie w zależności od sytuacji.

Nieustannie pracujemy nad zwiększeniem kontroli reklam wyświetlanych w witrynie na podstawie przesyłanych przez wydawców opinii. Zapraszamy więc do regularnego czytania naszego bloga. Warto uważnie przemyśleć decyzje o blokowaniu reklam, aby uzyskać jak największe przychody.

1 Komentarze:

J Prez pisze...

Tylko, że te reklamy z tego co zauważyłem często mają stawki 0,02 Euro albo 0,01 CRM i tylko blokują normalne reklamy płatne za klik, bo taka stawka jest nieopłacalna, to najsłabsze sieci reklamowe CPM mają chyba wyższe stawki niż 2 centy za tysiąc wyświeteń. Aczkolwiek ja trochę po omacku się w tym temacie poruszam i nie jestem ekspertem, ale taka reklama w Adsesne wydaje mi się, że pojawijąc się np. na kilka-kilkadziesią wyświetlnień w jednym serwise, w takim wypadku nie przynosi przychodu i tylko blokuje wyświetlenie reklamy płatnej za klik, a tym samym zmniejsza CTR.