Dwie nowości w raportowaniu pozwalające na dogłębną analizę zarobków w AdSense

piątek, 7 października 2011 | 12:52

Labels: , ,

W ostatnich tygodniach przeglądaliśmy i udoskonalaliśmy funkcje karty Raporty skuteczności, starając się udostępnić jak najwięcej narzędzi pozwalających na przeanalizowanie zarobków w ramach AdSense. Zależy nam szczególnie na udoskonaleniach, które pozwolą zrozumieć przyczyny fluktuacji przychodów i źródła zarobków. Z przyjemnością informujemy o wprowadzeniu dwóch udoskonaleń przeznaczonych dla wszystkich wydawców!

Historia zdarzeń

Obecnie na wykresach raportowania będą widoczne niewielkie flagi, zawierające informacje o podjętych przez Ciebie działaniach, które mogły wpłynąć na zarobki. Na przykład, w razie zablokowania w zeszły wtorek wyświetlania na stronach pewnej kategorii reklam i utworzenia długiego banera następnego dnia te dwie akcje zostaną zaznaczone w raportach, a szczegóły działań będą podane pod wykresem. Funkcję tę można wypróbować, przechodząc na kartę Raporty skuteczności i klikając przycisk „Wydarzenia” znajdujący się tuż poniżej opcji wyboru zakresu dat.

wydarzenia_adsense
Analiza zarobków uzyskanych dzięki tabletom w raporcie "Platformy"

W lipcu wprowadziliśmy raport Platformy pozwalający analizować zarobki na podstawie typu urządzenia, jakiego odwiedzający użyli do otworzenia witryny. Obecnie można sprawdzić wysokość zarobków uzyskanych dzięki użytkownikom tabletów. Zarobki te były dotychczas liczone łącznie z zarobkami uzyskanymi dzięki zaawansowanym telefonom komórkowym, jednak ze względu na rozwój rynku urządzeń przenośnych i tabletów zdecydowaliśmy się wprowadzić bardziej dokładny podział. Jeśli zauważysz, że znaczna część Twoich zarobków jest uzyskiwana dzięki urządzeniom mobilnym i/lub tabletom, zalecamy zoptymalizowanie witryny i reklam pod kątem użytkowników mobilnych.

platformy_adsense
Zapraszamy do komentowania poniżej, jeśli chcecie wyrazić swoją opinię o nowych funkcjach!

1 Komentarze:

Wróbel pisze...

Ogólnie fajne są te dodatkowe funkcje do analizy przychodów, szczególnie uważam, że przydatne jest to wyświetlanie najlepszych kanałów z procentami na głównej stronie. Widać, czy spada czy rośnie.

Jak tak analizuję to widać strasznie duże wahania zarobków i CTR w tym roku, (stawki są chyba całkiem ok). W poprzednich latach takich dużych skoków nie było, a w tym roku najpierw początek roku dobry, potem gdzieś w marcu/kwietniu dziura. Potem znowu czerwiec, lipiec i pierwsza połowa sierpnia wręcz super, a od połowy sierpnia znowu zaczęło się powoli psuć i tak spada aż do dziś. Na pewno na zarobki i CTR ma wpływ też pogoda, no i zmiany algorytmu wyszukiwania, bo ogólnie chyba spadł nam nieco ruch na podstronach - szczególnie teraz po ostatnich zmianach, ale ogólnie te główne frazy są tak jak były, tylko chyba ze złożonych zapytań jest mniej wejść - tak mi się wydaje. W sumie w tym roku bywały dni gdzie zarabialiśmy 40euro/dzień, a teraz bywają, że jest 5euro/dzień. Także to są ogromne różnice. Wydaje mi się, że mimo wszystko Google za dużo miesza, nie ma stabilności zarobków i nie mówiąc już o planowaniu i przewidywaniu przychodów. W naszym przypadku Adsesne to jedynie dodatek, ale nie wyobrażałbym sobie funkcjonowania firmy w oparciu o Adsesne, z powodu ekstremalnego braku stabilności "jutra" zarówno ze strony samego programu jak i wyszukiwarki Google, bo tam to dopiero Google miesza ciągle, co zawsze się tam gdzieś odbija na wejściach. Zastanawiają mnie też okresowe wahania CTR, zawsze prawie w tych okres spadkowych CTR też spadał - na pewno jest tu też wpływ pogody, ale może coś jeszcze...