Środy z nowym interfejsem AdSense: analiza zarobków według wyświetleń strony w porównaniu z żądaniami reklamy

środa, 22 czerwca 2011 | 20:00

Labels: ,

srody_z_nowym_interfejsemJeżeli dużo czasu spędzasz przeglądając kartę Raporty skuteczności w nowym interfejsie AdSense, na pewno znasz przycisk Kolumny. Przycisk ten pozwala dostosować raport tak, aby wyświetlał zarobki według wyświetleń strony, żądań reklamy, dopasowanych żądań oraz pojedynczych wyświetleń reklamy. Wybór jednej z tych opcji spowoduje zmianę kolumn i danych wyświetlanych w tabeli i na wykresie. Inne dane, takie jak CTR i RPM, będą opierać się na wskazanym wyborze.

raportowanie_srody_22_06
Otrzymujemy pytania o to, jak interpretować te raporty, a w szczególności ich wyświetlanie na podstawie „wyświetleń strony” i „żądań reklamy”. Aby uzyskać ogólną wiedzę na temat skuteczności reklamy, przeglądaj zarobki według „wyświetleń strony”. W przypadku konkretnych jednostek reklamowych lub kanałów zalecamy z kolei widok według „żądań reklamy”. Dzięki temu uzyskasz dokładne dane związane z konkretnymi raportami dotyczącymi jednostek reklamowych, wielkości reklam, kanałów niestandardowych, typów reklam, typów kierowania i rodzajów stawek.

Dlaczego tak się dzieje? Korzystanie z widoku według „wyświetleń strony” podczas analizy skuteczności pojedynczych jednostek reklamowych może powodować wyświetlanie niedokładnych wartości CTR i RPM, jeżeli na stronie znajduje się wiele jednostek reklamowych. Za każdym razem, gdy użytkownik wyświetli stronę z wieloma jednostkami reklamowymi, raporty zarejestrują tylko jedno wyświetlenie strony i powiążą je z pierwszą jednostką reklamową na stronie. Oznacza to, że w szczegółowych raportach z widokiem opartym na „wyświetleniach strony” wartości CTR i RPM drugiej i trzeciej jednostki reklamowej będą obliczane na podstawie zerowej liczby wyświetleń strony, w wyniku czego otrzymane dane będą nieprawidłowe. W przypadku konkretnych jednostek reklamowych widok według „żądania reklamy” zapewnia wyświetlenie prawidłowych wartości CTR i RPM.

Wypróbuj już teraz! Przejdź do nowego interfejsu i kliknij kartę Raporty skuteczności, a następnie w dowolnym raporcie wybierz przycisk „Kolumny”, aby zmienić wyświetlane dane.



W dniu dzisiejszym publikujemy ostatni post z serii "Środy z nowym interfejsem AdSense". Mamy nadzieję, że dzięki naszym wskazówkom lepiej poznaliście funkcje i możliwości dostępne w nowym interfejsie, które w jeszcze większym stopniu pozwolą Wam śledzić skuteczność wyświetlanych reklam, jak i zarządzać kontem AdSense. W każdej chwili możecie wrócić do wcześniej publikowanych wątków klikając w etykietę nowy interfejs w panelu po prawej stronie naszego bloga, jak również znaleźć więcej informacji odwiedzając Centrum Pomocy AdSense. Wraz z rozwojem nowego interfejsu będziemy Was informować o nowych funkcjach na tym blogu, więc zapraszamy do jego subskrypcji.

0 Komentarze: