Dwie ciekawe metody optymalizacji reklam AdSense w witrynie

środa, 12 stycznia 2011 | 13:36

Labels: ,

Wydawcy często pytają o nowe sposoby zwiększenia trafności reklam AdSense wyświetlanych w ich witrynach. Dzisiaj z omówimy dwie funkcje, które ułatwią wyświetlanie reklam ściśle kierowanych dla użytkowników Twojej witryny w nowatorski i fascynujący sposób.

Tylko reklamy AdSense dla wyszukiwania

Niedawno wprowadziliśmy elementy wyszukiwania niestandardowego (wersja angielska), dzięki którym można z łatwością przyciągnąć do witryny reklamy i wyniki wyszukiwania Google. Wprowadziliśmy też funkcję renderowania danych, dającą jeszcze większą kontrolę nad sposobem wyświetlania wyników użytkownikom.

Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy wydawcy mogą mieć własne wyniki wyszukiwania, niedostarczone przez Google, na których chcą zarabiać. W przeszłości oznaczało to zazwyczaj, że wydawca nie mógł korzystać z reklam AdSense dla wyszukiwania. Teraz dzięki funkcji Tylko reklamy AdSense (wersja angielska) dla wyszukiwania wydawcy mogą wyświetlać na swoich stronach reklamy AdSense dla wyszukiwania i łączyć je z własnymi wynikami wyszukiwania.

Aby wyświetlać reklamy AdSense dla wyszukiwania obok, powyżej lub poniżej własnych wyników wyszukiwania, wystarczy dodać do strony kilka wierszy JavaScript. Można wybrać rozmiar, kształt i liczbę reklam wyświetlanych w każdym bloku, a także dostosować styl reklam do wyglądu witryny. Sprawdź na przykład, jak pomyślnie wypadła integracja funkcji Tylko reklamy AdSense dla wyszukiwania powyżej i obok wyników wyszukiwania w witrynie MerchantCircle.

AdSense dla technologii Ajax

Jeżeli witryna zawiera dynamiczną treść, niezależnie od tego, czy oferuje własne wyniki wyszukiwania, wydawca może być zainteresowany wyświetlaniem reklam AdSense dla treści za pomocą funkcji AdSense dla technologii Ajax (wersja angielska). W przypadku tradycyjnej funkcji AdSense dla treści, reklamy są odświeżane tylko podczas ponownego ładowania strony. Rozwiązanie działa świetnie, ale nie jest optymalne w sytuacji, gdy witrynę w dużej mierze utworzono w technologii Ajax, która umożliwia użytkownikom przeglądanie dużej ilości treści bez opuszczania strony. Na witryny, które generują dużo dynamicznej, nienadającej się do indeksowania treści, trudno również precyzyjnie kierować reklamy.

Tu właśnie wkracza usługa AdSense dla technologii Ajax. Dzięki niej reklamy AdSense dla treści będą odświeżane przy każdej zmianie treści, niezależnie od tego, czy strona jest ponownie ładowana. Witryna podróżnicza trip.com skorzystała z tej opcji, aby wyświetlać trafne reklamy w zależności od wybranej karty. Kliknij kartę „Hotels”. Strona nie jest ponownie ładowana, ale Reklamy Google zmieniają się i wyświetlają reklamy dopasowane do tematyki hotelowej, a nie lotniczej.

Możesz zapytać, dlaczego reklamy są nie tylko odświeżane, ale zmienia się też ich tematyka, pomimo że indeksowana treść strony nie uległa istotnej zmianie wraz ze zmianą karty. Drugą korzyścią ze stosowania usługi AdSense dla technologii Ajax jest możliwość przekazywania wskazówek dotyczących nieindeksowanej treści podczas każdego odświeżenia.

Obie wymienione funkcje AdSense można z łatwością dodać do większości witryn. W tym celu wystarczy skopiować i wkleić kilka wierszy kodu JavaScript, dzięki czemu użytkownicy witryny będą oglądać wyjątkowo trafne reklamy.

Brzmi świetnie? Już dziś zarejestruj się, aby wypróbować funkcję AdSense dla technologii Ajax lub Tylko reklamy AdSense dla wyszukiwania!

0 Komentarze: