Ile zarabiają wydawcy AdSense (część II): Inteligentna wycena

wtorek, 9 listopada 2010 | 12:19

Labels: ,

W pierwszej części naszego cyklu poświęconego omówieniu zarobków wydawców, zaprezentowaliśmy sposób działania aukcji reklam w ramach AdSense dla treści. Dla przypomnienia: zakwalifikowane reklamy konkurują w niej o pojawienie się na stronach danego wydawcy. Aukcja reklam pozwala ustalić, które reklamy będą wyświetlane i ile wydawca może na nich zarobić.

Zajmijmy się teraz funkcją inteligentnej wyceny, która pomaga reklamodawcom w efektywnym określaniu stawek w wielu aukcjach reklam wydawców jednocześnie. Hal Varian, nasz dyrektor ds. ekonomicznych, omawia cel stosowania inteligentnej wyceny, rolę, jaką odgrywa ona w aukcji reklam, oraz korzyści, jakie przynosi całemu ekosystemowi reklamowemu, złożonemu z wydawców, reklamodawców i użytkowników.

Nie możemy szczegółowo przybliżyć naszych algorytmów, chcielibyśmy jednak wyjaśnić najczęściej występujące wątpliwości i pokazać, że inteligentna wycena nie jest w zamierzeniu „karą” dla wydawców. Jej zadaniem jest zwiększanie zaufania reklamodawców do witryn AdSense poprzez umożliwienie im doboru dokładniejszych stawek, które odzwierciedlają oczekiwane przez nich wyniki biznesowe. Zachęca to reklamodawców do podnoszenia stawek maksymalnych, w dłuższej perspektywie umożliwiając wydawcom osiąganie wyższych zarobków.

Pozwólmy Halowi objaśnić szczegółowo funkcję inteligentnej wyceny:



Na koniec chcielibyśmy poświęcić trochę miejsca na udzielenie odpowiedzi na niektóre otrzymywane przez nas pytania, dotyczące zależności między inteligentną wyceną a udziałem w przychodach w programie AdSense dla treści. Inteligentna wycena może wpływać na to, która reklama zwycięży w aukcji dla określonej strony z treścią. Ponieważ jednak udział w przychodach jest stały dla wszystkich wydawców, inteligentna wycena nie ma wpływu na odsetek zarobków, jaki faktycznie trafia do wydawcy za prawidłowe kliknięcie. Wszelkie modyfikacje stawek reklamodawców, wynikające z działania funkcji inteligentnej wyceny, będą miały proporcjonalny wpływ na wysokość zarobków zarówno Google, jak i wydawcy. Warto jeszcze raz przypomnieć, że wdrożyliśmy inteligentną wycenę jako sposób na zwiększenie zaufania reklamodawców dla mechanizmu konkurowania o reklamy w witrynach AdSense oraz na zapewnienie w dłuższej perspektywie wyższych zarobków wydawcom.

Dziękujemy za poświęcenie czasu na zapoznanie się z naszym dwuczęściowym cyklem dotyczącym zarobków. Mamy nadzieję, że zamieszczone informacje będą przydatne i że dzięki nim lepiej poznaliście czynniki wpływające na osiągane przez Was zarobki w ramach programu Google AdSense.

0 Komentarze: